1838
Sök

Kinna fyrhjuling

10 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan, har uppståt ett problem med en kina fyrhjuling (rolly?) som inte fungerade, så vi skruva ner den och såg att avgasventilen hade fastnat

men när vi satte till backa den så vill den inte explodera över huvudtaget.. där är gnista explotion och komprition . men vi vet inte om kamaxel kan komit fel och där med ett nytt problem

när vi ska nolla den så är där 4 markeringar på vev och 2 markeringar på själva blocket. jag ska försöka vissa ungefär här nedan

Block :        v     v
vev    :      I I    I I

har aldrig varit med om detta innan , för jag skruvar inte med sånt här så hemskt mycket . men skriv vad ni har på hjärtat, gissningar teori om varför uppskattas även, och får jag inte det att fungera slänger jag skiter smile

Tack i förhand

93 Inlägg
8 oktober 2009
Har för mej att det ska vara en markering T vid ett sträck på svänghjulet den ska vara mot pilen på blocket. Då är kolven i ÖD (TDC)
På toppen finns det en rund lucka innanför sitter kamdrevet. På drevet ska där vara en markering O och den ska vara mot markeringen på toppen. Obs markeringen är inte alltid så lätt att hitta:p
Har varit så på dom kina maskinerna ja skruvat med iaf..
Hoppas detta ger lite klarhet:)
//

10 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
ahh okej, jag har inte tänkt på det med bokstäverna, men om där är ett T så ska den vara vid första pilen ?
Tack iaf smile

Sök