1934
Sök

Vad säger ni egentligen om Noble supersportbil som har en volvomotor i sig?

1 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
kan man då trimma fina volvo XC90 till dessa nivåer?

spana in
http://www.lxus.se/component/content/ar … olvo-motor

vore najs

46 Inlägg
12 oktober 2009
Riktigt häftigt!

Avstängd
18 Inlägg
12 oktober 2009
fan sittre ju volvo motor i jas gripen oxå så de funkar väl??

Subw000fer--92: "Gråt da b*tch :P"

100% ninja
342 Inlägg
12 oktober 2009
det är dock ingen motor, om jag inte misstar mig så tillverkas v8an av yamaha.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Zzzz
937 Inlägg
12 oktober 2009
Bullet--- skrev:
Vilken tragedi, volvo motor i en sportbil suck.  sadsadsad

Och det spelar vad för roll?

404 Inlägg
12 oktober 2009
TeedasT skrev:

Precis, de har anlitat sluga japaner att konstruera pjäsen, som för övrigt låter oerhört mysigt när den varvas wink

100% ninja
342 Inlägg
12 oktober 2009
Attenator skrev:
TeedasT skrev:

Precis, de har anlitat sluga japaner att konstruera pjäsen, som för övrigt låter oerhört mysigt när den varvas wink

Japp, låter riktigt fint. helt olikt alla volvos motorer. Vilket är en bra sak för den som inte fattade det wink

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
12 oktober 2009
Skulle nog säga att de är en Yamahamotor med dubbla turbo i en sportbil. Volvo ville ju ha en riktigt bra motor så de fråga Yamha snällt om de kunde bygga en smile Koenigsegg har ju en mustang 4,6l motor från 90tals mustangerna som iof är bearbetad så i princip inget av orginalet är kvar men ändå big_smile   Det är inget fel med att låna.
Tyckte bilen var lite frän.
Senast redigerat av Niklasw (12 oktober 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Avstängd
512 Inlägg
12 oktober 2009
Volvos femmor? Låter väl nice..

1 658 Inlägg
12 oktober 2009
Fränt smile . Dock så är det inte den första sportbilen med volvomotor . Fanns ju Indigo 5000 med 960ins raka 3liters 6:a samt Ginetta med B230 smile

Anledningen till at Yamaha var med och utvecklade motorn är för att dom var dom enda i världen som kunde göra en sån kompakt V8 att den skulle gå att tvärställa smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 oktober 2009
Noble supersportbil som har en Yamahamotor i sig wink

Men jag hade inte tittat snett på en sportbil med Volvomotor heller, de har gjort en del fina motorer!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 oktober 2009
Munkis skrev:
för att dom var dom enda i världen som kunde göra en sån kompakt V8 att den skulle gå att tvärställa smile

roll

http://www.cwstuning.com/gallery/albums/coupe-degolf/engineandfrontshot.sized.jpg

933 Inlägg
12 oktober 2009
MeloveGolf skrev:
Munkis skrev:
för att dom var dom enda i världen som kunde göra en sån kompakt V8 att den skulle gå att tvärställa smile

roll

http://www.cwstuning.com/gallery/albums … .sized.jpg

Den där va ju ruggit ball, den lär gå lite? wink

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
12 oktober 2009
Yamaha var med under utväcklingen av den v8 som man hittar först i Jaguar bilar.
Sen att den sitter i en sportbil som Noble e ju inte direkt samma sak som en originalmotor, 650 överladdade hk som ska hålla många många mil, dvs motorns innre är garanterat bytt eller förbättrad.

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

Sök