Volvo s80 GPS till DVD?????

Frippe_b Drömbilen!!
13 oktober 2009 · 80 Inlägg

Hejsan!

Jag har en volvo s80 med inbyggd GPS/FSE eller vad man ska kalla det...nu e det så här att det finns ju inbyggd TV iden men nu när alla kanaler är digital så kan man inte få inn några kanaler på den.

Vet någon om man kan koppla in en vanlig DVD spelare så att man kan kolla på film....om det finns några kontakter någon stans att koppla en DVD till eller hur man kan göra???

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta!!!

MVH Frippe_b

V o l v o S 8 0 T 6
Volvo S80 T6 "Volvo-R" (1999)
Mini_ice
13 oktober 2009 · 34 Inlägg

Tjenare, tyvärr så är det inte bara att koppla in i din befintliga GPS (rätt benämning på volvo språk RTI) utan du måste ha någon form av adapter finns några tillvägagångsätt med detta men det absolut enklaste är att köpa denna adapter av IMIV på http://www.imiv.ca/cms/ Där finns mer info också..

Annars finns ju att koppla och klippa själv men detta är det smidigaste sättet tror att de tagit bort MII+ som var en renodlad "DVD box" just nu finns bara imiv´n och då får du ipod med på köpet.. lite dyrare.. Har en MII+ liggandes men vet inte om jag vill skiljas från den..

Mvh Rickard

Frippe_b Drömbilen!!
13 oktober 2009 · 80 Inlägg

Mini_ice skrev:
Tjenare, tyvärr så är det inte bara att koppla in i din befintliga GPS (rätt benämning på volvo språk RTI) utan du måste ha någon form av adapter finns några tillvägagångsätt med detta men det absolut enklaste är att köpa denna adapter av IMIV på http://www.imiv.ca/cms/ Där finns mer info också..

Annars finns ju att koppla och klippa själv men detta är det smidigaste sättet tror att de tagit bort MII+ som var en renodlad "DVD box" just nu finns bara imiv´n och då får du ipod med på köpet.. lite dyrare.. Har en MII+ liggandes men vet inte om jag vill skiljas från den..

Mvh Rickard

Hej! Tack för ett snabbt och bra svar!

Var ska jag koppla in denna "box"??

Mvh Frippe_b

V o l v o S 8 0 T 6
Volvo S80 T6 "Volvo-R" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang