Tja jag undrar om Carbon Charger Intake är något att ha till bilen. Sökte lite på youtube, uppfatta inte riktigt om de e samma ljud som i ett vanligt öppet filter. e de?
Bil med turbo motor, finns pys ljudet kvar när man lättar på gasen? eller är den borta som orginal stängd låda?
överväger att köpa en, passar fint skulle ja tro. Men ljudet och pys-ljudet vill jag inte förlora...
Du får samma efekt som en sluten låda, det är ju istort sätt en sluten låda med ett litet luftintag på bara. Så ja du mister ljudet du får av ett öppet filter. Ska inte mycket till för att mista det. Bara titta på min bil och det filter jag har där bara den gör att jag miste ljudet av ett helt öppet filter och då är det ändå ett öppet KN filter som sitter i
Jag har haft det på min bil en V70N 2.4T. Blev lite sportigare och kändes som att bilen gick lite piggare men kanske inbillning.
Du har ju turbo. Det jag är ute efter är pys-ljudet när man lättar på gasen, fick du det? Ljudet med öppet filter under huven blir inte så märkbar me fyrcylindrig turbomotor.
Jag har haft det på min bil en V70N 2.4T. Blev lite sportigare och kändes som att bilen gick lite piggare men kanske inbillning.
Du har ju turbo. Det jag är ute efter är pys-ljudet när man lättar på gasen, fick du det? Ljudet med öppet filter under huven blir inte så märkbar me fyrcylindrig turbomotor.
Någon annars som vet om man får pyset?
Inte märkbart? Vill man ha pysljudet på en turbomotor (oavsett cylindrar) så satsar man ju på ett öppet filter och en dump, kan du ha atmosfärisk dump på din S40 (vilket jag tror man kan) så kan jag lova dig pysljud.
Jag vill ha ljudet som man får när öppet filter sitter på, dump skadar motorn har jag läst massor om... Så om jag har förstått detta rätt så finns inte pys'et kvar om ja köper en cci-box. Tackar.