5768
Sök

Fråga: Se på 3D-film på bio, konstigt?

OEM <3
6 957 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Ja? Disney/Pixar´s nya "UPP" har ju premiär och min tjej vill se den tongue
Så ja, vrf inte tänkte jag men hon vill även se den i 3D.

Hur mkt skiljer sig 3D mot vanlig animerad? Så man inte sitter där och stör ihjäl sig.
Något klipp man kanske kan se?

Mvh

OEM <3

Svetsare
3 150 Inlägg
14 oktober 2009
Måste man inte ha såna blå-röda brillor för att se 3D-effekten?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sleeper
3 084 Inlägg
14 oktober 2009
ZonaX skrev:
Måste man inte ha såna blå-röda brillor för att se 3D-effekten?

Det var på 90-talet nu är de som tonade som solglasögon typ..

Har du aldrig sett film i 3d? Det är rätt fränt så att jag skulle nog kört på den versionen.

Det skiljer väldigt mycket... då allt kommer ut ifrån skärmen.
Senast redigerat av Sushikocken (14 oktober 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Beslutsångest.
322 Inlägg
14 oktober 2009
Jag såg My Bloody Valentine i 3D. Var riktigt störigt med texten som blev suddig. Sen blir man lite luddig i huvudet av det. Men klart häftigt var det ju.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
15 oktober 2009
Funkar ganska bra med 3D på bio nuförtiden. Det som det går ut på är att du har ett par polariserande glasögon som gör att du ser två nästan likadana bilder med vardera öga, precis som i verkligheten alltså. Inga såna där halvdana blå/röda grejer som man hade förr, utan man får riktigt djup i bilden samt att alla färger sitter där dom ska. Läsa textning och sånt såg inte jag som nåt problem iaf om du är orolig för sånt.
Men annars så upplevde jag iofs inte bilden riktigt lika skarp som det brukar vara, men det är mest för jag är ganska extremt kräsen på sånt.

Men doooooock är det största problemet med det här nya påfunnet att dom ökar skärpedjupet en jäddra massa. Alltså såna där "snygga suddiga bakgrunder" ser man inte lika mycket av, då det tydligen upplevdes som störande mellan klippen typ.
Så dom offrar alltså lite av det snygga i filmerna mot att allt ska vara i "asballt 3d!!111". Gimick säger jag, för 3d ger egentligen inget extra till filmen.

Whine whine!

OEM <3
6 957 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
Av era kommentarer att dömma så har man lite bättre glasögon idag med andra ord än dom gamla i papp.
(Som söndagsöppet hade nåt jäkla jippo med för mååånga år sen tongue)

Där har vi ett problem för min del..jag kan ju fan inte ha ett par glasögon på mina jag redan har tongue
Obekvämt.

OEM <3

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
15 oktober 2009
Se den inte bakfull, det gjorde jag med beowulf när jag var i Texas, ej att rekomodera

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

OEM <3
6 957 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
SatansWrath skrev:
Se den inte bakfull, det gjorde jag med beowulf när jag var i Texas, ej att rekomodera

Nej då, såg den nykter med 90% barn under 13år tongue Fan vad animering är vackert ibland big_smile
Den var lite småsorglig ibland, men skoj överlag.

OEM <3

Fd Bannad
657 Inlägg
18 oktober 2009
bara en fråga!

Har ett avsnitt med tv serien Chuck hemma, där dom säger åt en i början att sätta på 3d glasögon, vart fan kan man skaffa sådana, färger osv är ju helt åt helvete utan!

Märkesbög

Sök