4175
Sök

Köpa mp3 spelare villkan ska man ha?

Brum säger bilen.
394 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Hej.
Villken mp3 spelare föreslår ni att jag satsar på?
Mina krav är:

Minst 2gig.
ums stöd.
liten spelare "flash"
ska laddas via usb.
Bra ljud!
bara dra och släppa låtar i windows. ska inte kräva nått program.

Tanken är att (bland annat) jag ska ha den i bilen för min sterio har ett usb slot.
så när bilen startar så ska mp3spelaren gå igång och muskiken ska börja spela
och samtidigt så ska batteriet laddas. och när jag stänger av bilen så ska spelaren också stängas av.

jag vill även att spelaren är riktigt enkel att att använda. inget onödigt så som bilder filmer osv.. jag vill att om jag startar den och trycker play så ska den spela musik jag ska inte behöva rota mig genom en massa menyer. 
typ "höger vänster bytt= byta låt" "upp / ner = byta map"
finns min drömm spelare mån tro? wink
Senast redigerat av Psychotic (27 augusti 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

Miata-förare
130 Inlägg
27 augusti 2006
Eftersom din bilstereo har en USB-ingång som du ansluter MP3-spelaren till kommer inte MP3-spelarens gränssnitt att användas vid byte av låt och volym och sånt. Det kommer du att göra genom stereon. Med andra ord behöver det inte ens vara en MP3-spelare. Hade jag varit dig hade jag satsat på ett USB-minne istället. Kräver inga batteri alls och du får mycket lagringsutrymme till en mindre peng.

*edit.
Såg nu att du tänkte använda den "bland annat" i bilen, så då kanske du skulle satsa på en mp3-spelare ändå wink.
Senast redigerat av xtimmyx (27 augusti 2006)

Brum säger bilen.
394 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
xtimmyx skrev:
Eftersom din bilstereo har en USB-ingång som du ansluter MP3-spelaren till kommer inte MP3-spelarens gränssnitt att användas vid byte av låt och volym och sånt. Det kommer du att göra genom stereon. Med andra ord behöver det inte ens vara en MP3-spelare. Hade jag varit dig hade jag satsat på ett USB-minne istället. Kräver inga batteri alls och du får mycket lagringsutrymme till en mindre peng.

*edit.
Såg nu att du tänkte använda den "bland annat" i bilen, så då kanske du skulle satsa på en mp3-spelare ändå wink.

hehe mjo tanken är ju att man kan ha all sin "updaterade" favorit musik på ett ställe lixom.. jag kör ju med ett usbminne idag. ingen som har nått tips sad

hmmmm
1 094 Inlägg
27 augusti 2006
det är ju inte direkt vanligt att mp3 spelaren laddas genom stereons usb. utan genom kabel till cigg tändaren. men en enkel spelare som du även har skärm på är denna. http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=425

dock måste du ha en kabel till cigg utaget för att den ska laddas... du kommer nog få leta länge om du ska slippa det.
Senast redigerat av Gloremir (27 augusti 2006)

Brum säger bilen.
394 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Gloremir skrev:
det är ju inte direkt vanligt att mp3 spelaren laddas genom stereons usb. utan genom kabel till cigg tändaren. men en enkel spelare som du även har skärm på är denna. http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=425

dock måste du ha en kabel till cigg utaget för att den ska laddas... du kommer nog få leta länge om du ska slippa det.

ovanligt är väll at ta i? flertalet samsung spelare gör de. även ipod.

286 Inlägg
27 augusti 2006
Om du vill ha ett av dom bästa ljud du kan få av en mp3 spelare ska du investera i en Iaudio spelare dom är kanon!

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!

Brum säger bilen.
394 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
1Snake skrev:
Om du vill ha ett av dom bästa ljud du kan få av en mp3 spelare ska du investera i en Iaudio spelare dom är kanon!

Mjo jag har snegalat på "iAUDIo" och iriver jag har köppt hem två iriver men ingen av dessa duger.
Senast redigerat av Psychotic (27 augusti 2006)

Miata-förare
130 Inlägg
27 augusti 2006
Men nu är väl tanken att du ska spela upp musiken via USB eller hur? Och inte genom hörlursutgången? För ska du spela via USB är MP3-spelares gränssnitt och ljukvalité helt orelevant iom att det kommer gå via stereon.

Brum säger bilen.
394 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
xtimmyx skrev:
Men nu är väl tanken att du ska spela upp musiken via USB eller hur? Och inte genom hörlursutgången? För ska du spela via USB är MP3-spelares gränssnitt och ljukvalité helt orelevant iom att det kommer gå via stereon.

Jo men jag vill ju ha en mp3spelare så jag kan ta ur den ur bilen om jag vill.. jag använder idag ett usbminne.

Sök