7250
Sök

Hjälp med installation stero / bas

sportluft
24 oktober 2009
Trådstartare
Tjena.. Jag är en ny kille inom bilvärden...
Jag tänkte köpa bas låda / slut steg och bil stero med USB ingång så man kan använda usb minne med musik på..

Jag tänkte köpa ett paket med allt sånt.. Tänkte om det finns ngn i göteborg ( hisingen ) som kan hjälpa mig ? Visst får får du betalt smile Mvh Robbin

stahre
24 oktober 2009
Trådstartare
Det är inte så svårt att göra det själv och är det saker du inte förstår på vägen är det bara att fråga här, alla är vänliga själar. Har du köpt allt reden? isåfall kan du skriva precis vad det är du köpt så kan jag skriva en utförlig guide på hur du gör för att få det att dunka på:)

sportluft
24 oktober 2009
Trådstartare
man tackar... :

Stero: Pioneer DEH-2120UB
Slutsteg: Alpine MRP-M350
Bas: 12" Alpine Type E bas

allt är köpt på CDR på backaplan smile
Fick med kablar som behövs men dock är jag okunnig tongue

744 Inlägg
24 oktober 2009
Är också rätt ny när det gäller bilstereo, så jag kan försöka hjälpa dig med det jag kan smile

Du drar en strömkabel från batteriets pluspol bak till 12v ingången på slutsteget, men glöm inte att det ska sitta en säkring max 30 cm från batteriet, det är pga. Försäkringen.

Steget behöver även jordas och då drar du en kabel mellan bilens chassi och Ground (GND) på slutsteget, denna kabel bör vara lika grov som strömkabeln.

Remote (RMT) behövs för att steget ska starta, då drar du en kabel mellan huvudenheten och slutstegets Remote ingång. Oftast är remote-kabeln på stereon blå alt. bli/vit randig, kolla bara i huvudenhetens instruktions bok

För att få signaler till steget drar du signal/RCA kablar från huvudenheten till steget.

Mellan slutsteget och basen drar du högtalarkabel, inga konstigheter?

Att ställa in steget kan jag dock inte svara på så det låter jag kunnigt folk svara på smile

Edit: La till text ang. remote kabelfärg

mvh
Jimmie
Senast redigerat av Jimmu (24 oktober 2009)

sportluft
24 oktober 2009
Trådstartare
Jimmu skrev:
Är också rätt ny när det gäller bilstereo, så jag kan försöka hjälpa dig med det jag kan smile

Du drar en strömkabel från batteriets pluspol bak till 12v ingången på slutsteget, men glöm inte att det ska sitta en säkring max 30 cm från batteriet, det är pga. Försäkringen.

Steget behöver även jordas och då drar du en kabel mellan bilens chassi och Ground (GND) på slutsteget, denna kabel bör vara lika grov som strömkabeln.

Remote (RMT) behövs för att steget ska starta, då drar du en kabel mellan huvudenheten och slutstegets Remote ingång. Oftast är remote-kabeln på stereon blå alt. bli/vit randig, kolla bara i huvudenhetens instruktions bok

För att få signaler till steget drar du signal/RCA kablar från huvudenheten till steget.

Mellan slutsteget och basen drar du högtalarkabel, inga konstigheter?

Att ställa in steget kan jag dock inte svara på så det låter jag kunnigt folk svara på smile

Edit: La till text ang. remote kabelfärg

mvh
Jimmie

Okej man tackar för detta smile
Ne det är ändå jobbigt för mig att förstå , är lite trög dock ! ;D

Haha ne skulle vara snällt om ngn i göteborg kunde komma och hjälpa mig med detta ... Jag är inte snål ang pengar så säg ett pris ang detta om ngn orkar sig göra så hör av er ! big_smile

Finns det någon enkel guid med bilder så kanske jag kan lösa det smile

Sök