Min "nya" oförsäkrade bil blev förstörd på länsmanstorget, baslåda stulen. Vad ska jag göra?

Jyllpy bilmekaniker
23 oktober 2009 · 20 Inlägg

hoppas att du kmr ihåg namnet på människan du snackade med och som sa att det inte gick att försäkra,ställ han till svars...man ska kunna försäkra sin bil när man vill..i annat fall gäller väl den gammla ägarens försäkring..kolla upp vad den gamla ägaren hade för försäkring och försök att få ut nåt från den,om det går..lycka till..

sotar The Bear
26 oktober 2009 · 293 Inlägg

Kan tillägga att samma sak nyss hänt mig i princip..

Köpte en saab 900 -94 i fredags i syfte att fixa för en billig peng, köpte bilen för 2000kr och reparationerna var beräknade att gå på max lika mycke som bilen kostade.
Eftersom det var fredag så ville inte försäkringsbolaget hjälpa mig med en försäkring av någon anledning..
muttrade lite buttert hejdå till tjejen som svarade.. ställde iallafall bilen på min hyrda parkering,
tog min vanliga bil (740n) och åkte hem till mor och far över helgen.

Kommer hem igår kväll, Söndag.
Tänkte, nu flyttar ja bilen så ja kan ställa volvon på parkeringen så får saaben stå på gästparkeringen, men hinner bara komma fram till bilen så märker jag att något är fel.
Sitter ett äpple i avgasröret som är det första jag ser, tänker.. äh, det är väl bara nån snorunge som haft kul, men när jag sen ska låsa upp bilen så ser jag hur framrutan är sönderslagen, glassplitter fulla bilen osv.

Mycket trevlig hemkomst vill säga.

Att det ska vara så svårt att låta bli andras egendom förstår jag inte..

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang