26 oktober 2009
Trådstartare
Allting slutade ikväll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag ringde upp killen och sa vad jag tyckte. Då arbetet va svart så står som sagt han IGENTLIGEN inte för någon form av ersättning, men då gller det samma för mig. Gäller de svart så behöver jag inte betala eftersom det inte finns kvitto/garantier. Jag ringde upp honom och sa att jag betalar för däckbytet om han hjälper till att laga min fälg eftersom att han visste att maskinen brukade hugga tag i fälgar vilket inte framkom till mig. Sen eftersom att jag BAD om en TJÄNST vänner imellan, en tjänst är en tjänst. Ville ha pengar så borde det ha framkommit. Men vi insåg att vi bägge va dåliga på den fronten med att prata om betalning. Han ville inte stå för några skador, och på den fälgen som blev skadad kunde han tänka sig gå ner till 200:- för byte av däck o balansering ist för 250:- som va hans rikt pris. Det finns många argument angående detta, en vän är en vän och då betalar man anser några. Andra hade vägrat betala. Eftersom vi va vänner så tycker jag det va dålig stil av han att att berätta efteråt att fälgarna brukar skadas i hans maskin, för då va skadan redan skedd, vilket inte gav mig en möjlighet till att gå till någon annan. Kanske hade jag haft hel fälg ist i dagens läge?! Iaf...jag sa att jag inte tänker betala om han inte hjälpte till med HALVA kostnaden för skadan på fälgen. Hur som helst så ville han inte...och då ville inte jag betala för byte av däck. Vi tog diskussionen i lugn och ro, han förstod mig samtidigt som jag forstod honom. Så nu är det iaf löst.
Hpc