7213
Sök

Om man nu ska driva högtalare på hu, är det stor skillnad på märken och prisskillnader?

stahre
25 oktober 2009
Trådstartare
Hej, undrar om det är stor skillnad på ljudkaraktären om man driver ett framsystem på en stereo som låt säga kostar 1000kr och en för 4000? Alltså ger den dyrare ut mer effekt osv? Eller är det inte nån större skillnad?

2 914 Inlägg
25 oktober 2009
liten skillnad blir det ju men det blir mer prisvärt med att driva på steg.
bättre ljudupplevelse för samma peng med steg än att driva jättebra kit på stereon.

stahre
25 oktober 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
liten skillnad blir det ju men det blir mer prisvärt med att driva på steg.
bättre ljudupplevelse för samma peng med steg än att driva jättebra kit på stereon.

självklart, men ville veta om man verkligen hör skillnad, tänker att effekten är den samma från en billigare till en dyrare, kanske högre kvalitet på signal och ljud kvalitet dock.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
26 oktober 2009
Det är väl lite si och så....
Dom spelarna för runt 1000:- ger inge vidare effekt och låter inge vidare häller...
Sen runt 2500:- och uppåt börjar dom låta bra i den inbyggda effekten..
Dock inte lika bra som med slutsteg...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

ljudfantast
1 372 Inlägg
26 oktober 2009
kan ju säga att bytet från min skitstereo (en JVC KD-G351 för 900 spänn) till min alpine CDA105Ri var som att byta till nya dubbdäck från slitna sommardäck en snöig och isig vinterdag.

Går inte att jämföra, ljudet blev mycket bättre och starkare. Alla signaler både till stereons egna förstärkare och lågnivåutgång blev märkbart starkare. Om man har en stereo i den klassen 1000-1500 kr och drar in baslåda, steg och framsystem i bra kvalitet så sinkar man hela upplevelsen något ordentligt.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 oktober 2009
kan säga såhära denhära stereon  jag har nu en  billi pioneer  för under 1000lappen  den driver på mkt bättre  än  vad  min förra alpine stereo gjorde åå de var inge billig stereo direkt ..  men de bästa är ju att driva allt på steg

ljudfantast
1 372 Inlägg
26 oktober 2009
christofer_k skrev:
kan säga såhära denhära stereon  jag har nu en  billi pioneer  för under 1000lappen  den driver på mkt bättre  än  vad  min förra alpine stereo gjorde åå de var inge billig stereo direkt ..  men de bästa är ju att driva allt på steg

skulle va kul o veta vilken alpinestereo det handlade om och vilken modell av pioneer du kör nu.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg

Sök