Inför: Återstående Rallyn i Södras distrikt år 2009

markusan89
15 september 2009 · 150 Inlägg

Tänkte att istället för att lägga upp en tråd till varje tävling lägger jag upp en gemensam tråd för alla tävlingar som e kvar inom Södra bilsports förbundets område (dvs Skåne och Blekinge)

Det är

Ekratten 26/9. Grustävling som Asarums motorsällskap står för. I tävlingen ingår i DM och B- och C-förarcuperna i SBF och Smålands bilsport förbund och PR-tryck classic rally cup mfl.
Tävlingsplats: Start och Mål i Karlshamn Folkets park och i skogarna runt omkring.

Vikingadansen 27/9 Asfaltsrally där man kör varv. Trelleborgs Motorklubb arrangerar. Ingår i Asfaltcupen, DM Södra, B & C-cupen. Start och Mål hålls på Bilprovningen i Trelleborg.

Svedala runt rallysprint 11/10 Asfaltsrally där man kör varv som arrangeras av Svedala Motorklubb. Ingår i Asfaltcupen RS-DM B- och C förarcupen. Start och mål är förlagt till Hedbergs ringservice Gyllerogatan i Svedala.

Sista för året är

Kanonen 25/10 Asfaltsrally. Arrangeras av Eslövs motorklubb. Rs tävling ingående i Södras RS-dm samt final i Asfalt-cupen. Start och mål vet jag inte riktigt men kan skriva det så fort jag vet det..

Detta är då de sista tävlingarna som man hittar på Södra bilsportförbundets hemsida under kategorin rally..
Sen väntar några månader för förarna där bilarna ska plockas sönder och byggas ihop igen inför säsongen 2010..

Hoppas folk tycker detta är givande information och kanske åker iväg för att titta..

Volvo 850 (1994)
markusan89
23 september 2009 · 150 Inlägg

Såg jag glömt skriva när första första start går cool

11.00 går första bil från start/mål platsen..

Någon som ska dit och titta?

Volvo 850 (1994)
markusan89
26 september 2009 · 150 Inlägg

idag har Ekratten körts vilket gör att det är 3 tävlingar kvar i år


Vikingadansen 27/9 Asfaltsrally där man kör varv. Trelleborgs Motorklubb arrangerar. Ingår i Asfaltcupen, DM Södra, B & C-cupen. Start och Mål hålls på Bilprovningen i Trelleborg.

Svedala runt rallysprint 11/10 Asfaltsrally där man kör varv som arrangeras av Svedala Motorklubb. Ingår i Asfaltcupen RS-DM B- och C förarcupen. Start och mål är förlagt till Hedbergs ringservice Gyllerogatan i Svedala.


Kanonen 25/10 Asfaltsrally. Arrangeras av Eslövs motorklubb. Rs tävling ingående i Södras RS-dm samt final i Asfalt-cupen. Start och mål vet jag inte riktigt men kan skriva det så fort jag vet det..

Senast redigerat av markusan89 (26 september 2009)

Volvo 850 (1994)
TireSlayer Tvivlare
27 september 2009 · 2 266 Inlägg

mer info om Kanonen tack! wink

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
markusan89
27 september 2009 · 150 Inlägg

ska se vad jag kan få reda på wink något speciellt du vill veta? eller är det start/mål och starttid?

By The Way.. lade in mina bilder idag på datan som jag tog i Asarum. Blev närmare 800 bilder som jag ska gå igenom nu. Får se vilka jag lägger upp.

Volvo 850 (1994)
Rowbean Bilförsäljare på Hörby Bil
27 september 2009 · 152 Inlägg

Glöm inte mästarmötet på svampabanan i Tomelilla nu på lördag!

Peugeot 206 S1600 "Nr.005" (2001)
m-ct
27 september 2009 · 24 Inlägg

ja den e givande jag ska dit för att få lite mer köt på benen vad jag ska bygga på i vinter:lol:lollol

Senast redigerat av usb (27 september 2009)

Rowbean Bilförsäljare på Hörby Bil
28 september 2009 · 152 Inlägg

usb skrev:
ja den e givande jag ska dit för att få lite mer köt på benen vad jag ska bygga på i vinter:lol:lollol

Köra VOC eller?

Peugeot 206 S1600 "Nr.005" (2001)
Yantra
1 oktober 2009 · 22 Inlägg

Du har glömt
Vilda Ryd racet 10 okt smile

markusan89
1 oktober 2009 · 150 Inlägg

Yantra skrev:
Du har glömt
Vilda Ryd racet 10 okt smile

Tillhör inte södras distrikt ^^
Den tillhör smålands distiktet.

Volvo 850 (1994)
Yantra
28 oktober 2009 · 22 Inlägg

Jaja men 1 sträcka gick ju iaf i blekinge tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang