Bästa sättet att skydda sin bil imot vintern?

LeafBox Lat Perfektionist
19 september 2009 · 6 359 Inlägg

Ja Garaget. Det känns hårt men man måste komma till att använda pärlan i vinter sad
Men det är bara för att jag inte har råd med en annan bil + att den ska lackas om till våren igen!

Hursomhelst, hur gör man för att bäst skydda den imot allt vad vintern har att komma med?
Tänkte köpa ett sånt där täcke som man kan dra över när den inte används.
Andra tips? Hur gör man tex för att få bort saltet ifrån bilen när det är -20c ute? Vill ju ogärna spruta av den med slangen så att säga roll

Tacksam för svar! smile

Senast redigerat av LeafBox (19 september 2009)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
jocke_gronberg
19 september 2009 · 4 586 Inlägg

Har själv funderingar på detta. Köpte en fyrhjuling för ett tag sen där rekomenderade dom kedjeolja på alla utsatta ställen kanske fungerar på bilen med

Annars ett bra lackskydd ska fungera fint

Senast redigerat av jocke_gronberg (19 september 2009)

-Pade-
30 oktober 2009 · 56 Inlägg

polera bilen nu innan vintern, saltet fastnar inte lika lätt då!

Audi A4 1,8T "Paddan" (1997)
ImprezaGC8
31 oktober 2009 · 373 Inlägg

1. Ställ av den.
2. Håll den ren undertill och i hjulhusen, allt salt och skit sätter ju sig undertill och bilen börjar ruttna, men folk tror ju att det räcker att hålla lacken ren...

master_-
31 oktober 2009 · 730 Inlägg

ImprezaGC8 skrev:
1. Ställ av den.
2. Håll den ren undertill och i hjulhusen, allt salt och skit sätter ju sig undertill och bilen börjar ruttna, men folk tror ju att det räcker att hålla lacken ren...

Nu var det så att han inte skulle ställa av den utan köra den..

ImprezaGC8
31 oktober 2009 · 373 Inlägg

master_- skrev:

ImprezaGC8 skrev:
1. Ställ av den.
2. Håll den ren undertill och i hjulhusen, allt salt och skit sätter ju sig undertill och bilen börjar ruttna, men folk tror ju att det räcker att hålla lacken ren...

Nu var det så att han inte skulle ställa av den utan köra den..

Alternativ 1 var att ställa av, alternativ 2 var att hålla den ren undertill och på alla ställen man inte ser. Det är där rosten börjar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang