5067
Sök

Orion Hcca och rockford fosgate?

15 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
Sitter och planerar framtida bygge. Allt ska in i en e36 bmw på något vänster, men det är inte fallet. utan har kollat ut de slutsteg jag ska köpa. 2st Rockford T2500-1 ger 2.5kW vid 1ohm. sen 4 Orion hcca 10.4 (2 per steg) 1ohm kopplade om jag inte cyklar på för hal is?. det är så långt jag har kommit. sen blir det 2 t1000-4 också till framsystem samt 6x9or. men vill framförallt kolla om detta är en bra lösning? och hur man "borde" strömförse detta paket. antal batterier. tjocklekar på kablar är inte intressant vid detta tillfälle men alla svar är uppskattade.

EDIT: mitt mål med billjud är att jag vill ha volym så jag vet att jag inte orkar maxa hela tiden. jag vill ha en hög "normal" nivå, det susar i huvet när man lämnar bilen men det finns fortfarande mer att ge. tyckte jag fick ur ganska bra ljud i 5 mds classic basar på ett mds monoblock. har inga tidigare erfarenheter angående astronomiska kW i bilen. Men tycker det ska bli coolt att testa.

Mvh Camillo
Senast redigerat av rugerman (4 november 2009)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 november 2009
tvivlar på du har plats till 4st hcca10 med portar, 2 12" och ett 5kw+ steg eller en 15" blir nog bättre, det blir bättre med färre basar men med mkt effekt på dem, dem tål det :-)

Antal batterier ja, runt en 300Ah totalt så klarar du dig rätt bra.cool

Resten av anläggningen vill du ha 6*9 så ha det men ett rejält framsystem borde gå före med så mkt bas.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

1 045 Inlägg
4 november 2009
den effekt till 4 basar räckerinte, bättre satsa på 2 basar med den effekten, alt ännu mer effekt till dom,
sen behöver du mycket ström är nog det viktigaste här, satsa 4 bra batterier, och en bättre generator..

sen köp bra framssystem också annars blir det tråkigt bara..

är det en sedan bil du har ?

15 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
nepp glider coupe. ska slänga ut baksätet och köra en sportstol i mitten och två lådor på sidan. sen hade jag tänkt ha 2 till bak. men men har ännu inte mätt i bilen så sitter bara och kollar options. men då vet jag. kanske får köpa 1 till t2500-1 då har jag ju 7.5kW på 6kW bas?

Sök