jag har en 245:a med en ft motor, den bränsle pumpen som sitter under bilen har givit upp tror jag så jag ska sätta ditt en bränslepump från min 944 turbo
det jobbiga är att det är en pump på 944:an och den sitter i tanken. min fråga är kan man ta den pumpen som sitter i tanken på 944:an och sätta underbilen på 245:an. är 944 pumpen som siter i tanken kyld av bensinen i tanken? eller måste pumpen va under bensinen för att funka?
Du bör nog fundera på att skaffa en pump som är byggd för att sitta under bilen. om du inte bygger om tanken så att 944 pumpen passar i tanken pumpen den är byggd för att sitta i tanken
Du bör nog fundera på att skaffa en pump som är byggd för att sitta under bilen. om du inte bygger om tanken så att 944 pumpen passar i tanken pumpen den är byggd för att sitta i tanken
MVH Tomas B
aa. jo men jag fundera om den pajar om den inte sitter i tanken. om man bara sätter på flödet in i pumpen där det annars kommer. eller måste pumpen vara i bensin..
Pumpen som du har idag är en tryckpump. Du har en förpump i tanken som pumpar till den "riktiga" pumpen. Vad är det för fel att använda en orginalpump?
Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
Pumpen som du har idag är en tryckpump. Du har en förpump i tanken som pumpar till den "riktiga" pumpen. Vad är det för fel att använda en orginalpump?
aa det vet jag. orginalpumpen som sitter på 245:an är inte byggd för en turbo bil men trim så den har gett upp. det är därför jag undra om det gick att ta pumpen som sitter i tanken på 944:an och sätta efter förpumpen på 245:an alltså byta ut pumpen som sitter under golvet på 245:an. den som är trasig.