6248
Sök

SKRÄMMANDE av HALEBOP att skicka ut detta: "Glöm inte att ringa pappa

3 968 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
Vad gör man om man inte har en pappa då? Omöjligt att ringa en som inte finns!

Detta är f-n så kränkande, man har anledning att reagera, fattar de inte att
inte att alla inte har en pappa ?

De skickade detta sms, som förmodligen de flesta nu redan fått runtom i landet:

"Du glömmer väl inte bort att ringa pappa på Fars dag? 7-8 nov ringer du för 0 kr/min
till fasta nätet inom Sverige (uppk.avg. tillkommer) Mvh Halebop

Har skickat mail till deras kundtjänst, återstår att se vad de kommer att svara !

Jag tar j-vligt illa vid !

DFFL
9 020 Inlägg
6 november 2009
Seriöst?

Det var nog fan det fjantigaste jag varit med om på denna sidan.
Det är en naturlig del av livet att dö, alla gör det, alla sörjer när de nära och kära dör, men du kan inte förvänta dig att de ska ta reda på vems pappa som är vid liv och vems som har kolat.

Ja, ifall han dog igår så är det kanske lite sisådär, men annars så tycker jag bara att du gnäller för gnällandets skull.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Svetsare
3 150 Inlägg
6 november 2009
Håller faktiskt med FiretraXX där, är ju antagligen ett massutskick och det finns väll förhoppningsvis fler som har en pappa en de som inte har det.  Dom kan ju inte ta reda på vilka som har en pappa innan dom skickar ut meddelanden. Dom gör kanske en god gärning mot de som har en pappa i livet.  Sluta va trångsynt och självisk.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 november 2009
Ska man inte få skicka ut erbjudanden om julrabatter heller för det finns kanske judar och muslimer som tar illa vid sig? My god...släng sms:et och gå vidare

2 924 Inlägg
6 november 2009
Andreas79 skrev:
Vad gör man om man inte har en pappa då? Omöjligt att ringa en som inte finns!

Detta är f-n så kränkande, man har anledning att reagera, fattar de inte att
inte att alla inte har en pappa ?

De skickade detta sms, som förmodligen de flesta nu redan fått runtom i landet:

"Du glömmer väl inte bort att ringa pappa på Fars dag? 7-8 nov ringer du för 0 kr/min
till fasta nätet inom Sverige (uppk.avg. tillkommer) Mvh Halebop

Har skickat mail till deras kundtjänst, återstår att se vad de kommer att svara !

Jag tar j-vligt illa vid !

Fars Dag har ju även den tyvärr övergått i en stor kommersiell dag så detta är något vi får vänja oss med för det kommer säkert inte bli mindre sånt...

Man jag kan förstå din tanke av respektlöshet till viss del då jag inte hellre har en pappa att fira eftersom han hastigt gick bort sisådär 20-25 år tidigare än normalt...

Men det är ju ens fulla rätt att visa sin åsikt.

~ Life is short, have FUN! ~

9 108 Inlägg
6 november 2009
Känns mer som ett blogginlägg, det är ju bra att du snackar med dom i alla fall så får dom väl tänka på det till nästa gång.

Sök