Ska köpa gps i helgen och skulle behöva tips på en mellan 990-1500kr

karlsson_1984
6 november 2009 · 671 Inlägg

tjena  fick mitt körkort äntligen och skulle  behöva en gps  som någon kan tipsa om obs att  jag ska till elgiganten i borlänge och köpa den.. och jag skulle vilja ha den klar att bara plugga i och köra  direkt  och kraven som den borde ha är vilka filer filbyte  rösttal  och adresser gärna husnummer också som den klarar av. och kartor  har ja ingen aning om huvudsaken att den hittar till karlstad:D  så finns de nån ni provat  och är nöjd med för ca 990- 1500+nån krona så vore jag tacksam.. länka gärna till produkten:D

TeedasT 100% ninja
6 november 2009 · 342 Inlägg

Satsa på en ny garmin Nüvi. är budbilschaufför och har provat alla olika märken. visst. Garmin grejerna kostar lite mer, men är så otroligt mycket bättre. efter det kommer Navigon, riktigt prisvärd och väldetaljerad. så, om du inte ska köpa garmin, ta en navigon, kostar mindre än tomtom och är väldigt mycket bättre.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
karlsson_1984
6 november 2009 · 671 Inlägg

mm har kollat på garmin men fanns en hel del modeller   är helt okunnig inom gps  området  vad heter din modell

hest
6 november 2009 · 181 Inlägg

Har testat nåra olika i gamla jobbet, hade en tomtom one det sista, väldigt lättanvänd, billig och jag var väldigt nöjd med den.

Har en garmin nu, tycker den är har väldigt grötig layout, halvkrångliga menyer och seg.

BMW 330 Ci "Cabbe" (2001)
MilleN
6 november 2009 · 9 108 Inlägg

Navigon är nice.

karlsson_1984
7 november 2009 · 671 Inlägg

nej finns fler som säger så  finns kartor men gps kan ju underlätta något  när man är ny  på vägarna

Goppie
7 november 2009 · 104 Inlägg

Min nuvarande gps är en garmin 1300 och är nöjd, för de har de roligaste och praktiska gpserna. + att man kan ladda ner nya bilar på nätet:P

lajnuzz
7 november 2009 · 41 Inlägg

Navigon 1300 GPS, som du länkade till för 990:- vill jag minnas att jag använde i mitt tidigare jobb och då körde jag MYCKET bil runt omkring i Västra Götaland och lite överallt. För precis under tusenlappen trodde jag inte att man kunde få en såpass bra GPS som jag fick utav min chef. Trodde det var ett skämt för det var precis så det kändes, med tanke på vad den kostade. Men det var bara att trycka fast sugproppen i rutan och börja, ändrade helt och hållet min uppfattning.

Fungerade klockrent för mig och hade aldrig några problem med den. Kan helt klart rekommendera den om du inte vill lägga alla slantar på en vägvisare!

Lycka till och grattis till körkortet!

Saab 900 2,3 Turbo "snorkråkan" (1995)
karlsson_1984
7 november 2009 · 671 Inlägg

bra bra lutar mest åt den. men hur menar du ladda ner nya bilar.

karlsson_1984
7 november 2009 · 671 Inlägg

lajnuzz skrev:
Navigon 1300 GPS, som du länkade till för 990:- vill jag minnas att jag använde i mitt tidigare jobb och då körde jag MYCKET bil runt omkring i Västra Götaland och lite överallt. För precis under tusenlappen trodde jag inte att man kunde få en såpass bra GPS som jag fick utav min chef. Trodde det var ett skämt för det var precis så det kändes, med tanke på vad den kostade. Men det var bara att trycka fast sugproppen i rutan och börja, ändrade helt och hållet min uppfattning.

Fungerade klockrent för mig och hade aldrig några problem med den. Kan helt klart rekommendera den om du inte vill lägga alla slantar på en vägvisare!

Lycka till och grattis till körkortet!

tackar. jo får jag en som är billig och bra  så blir ju det bättre.

Goppie
7 november 2009 · 104 Inlägg

karlsson_1984 skrev:
bra bra lutar mest åt den. men hur menar du ladda ner nya bilar.

På  gpserna brukar det vara en pil som visar riktning, men på garmin kan du ladda ner så att du tex har en saab 9-3, skyline, golf1a, mustang mm en rolig grej

karlsson_1984
7 november 2009 · 671 Inlägg

Goppie skrev:

karlsson_1984 skrev:
bra bra lutar mest åt den. men hur menar du ladda ner nya bilar.

På  gpserna brukar det vara en pil som visar riktning, men på garmin kan du ladda ner så att du tex har en saab 9-3, skyline, golf1a, mustang mm en rolig grej

aha känns nästan som ett  måste ju:D

Pwnography
7 november 2009 · 2 Inlägg

Någon som vet om Navigon 1300 varnar för fartkameror? Om inte, kan man på något sätt uppdatera mjukvaran så att den gör det?

Goppie
7 november 2009 · 104 Inlägg

Pwnography skrev:
Någon som vet om Navigon 1300 varnar för fartkameror? Om inte, kan man på något sätt uppdatera mjukvaran så att den gör det?

Det värkar som om man kan ha farkameravarnare på navigonen, tror att stort sätt alla vanliga gpser stödjer det , så som tomtom garmin och navigon, men om det kostar så kan du nog hämta det gratis:p

karlsson_1984
7 november 2009 · 671 Inlägg

dom hade ingen garmin 1300 som jag skulle ha så han rekomenderade  mio moov200   990kr och helt suverän  med röst och fartkameravarnare  och helt klart snygg design

Senast redigerat av karlsson_1984 (7 november 2009)

Goppie
8 november 2009 · 104 Inlägg

karlsson_1984 skrev:
dom hade ingen garmin 1300 som jag skulle ha så han rekomenderade  mio moov200   990kr och helt suverän  med röst och fartkameravarnare  och helt klart snygg design

Jag hade en mio innan men tyckte att den laggade för mycket.

karlsson_1984
8 november 2009 · 671 Inlägg

ok men denna verkade vara riktig. vart förvånad av att den den varnade nog exakt  på centimetern  vart  fartkameran stod. även så talade den om i god tid innan  rondeller vilken avfart som jag ska välja  men ja såg att det fanns  uttag för sd kort  vad används detta till i en gps.  det framgick nämligen inte riktigt i info bladet:)

Goppie
8 november 2009 · 104 Inlägg

karlsson_1984 skrev:
ok men denna verkade vara riktig. vart förvånad av att den den varnade nog exakt  på centimetern  vart  fartkameran stod. även så talade den om i god tid innan  rondeller vilken avfart som jag ska välja  men ja såg att det fanns  uttag för sd kort  vad används detta till i en gps.  det framgick nämligen inte riktigt i info bladet:)

Sd-kort är till för om man ska skaffa mer kartor tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang