8493
Sök

Jag vill se var min bil e chippa står de på chippet? men var är då styrboxen på en s40 fas 1 !!!

163 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
förra ägren sa den var chippad!! men sa aldrig var:S:S:S:S

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 november 2009
brukar stå på chippen men finns ju säkert minst lika många chipp de inte står nått på.

sitter den inte i motorrummet? eller vid fötterna på passagerar sidan? brukar ju va klassiska volvo ställen för styrboxarna

1 567 Inlägg
8 november 2009
Ring förra ägaren?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 november 2009
Man byter aldrig chip på en S40, men ändrar bara om i programkoden.  styrboxen sitter på golvet under mittkonsollen, precis mitt i bilen. Kommer inte att hjälpa att titta vare sig på eller i chippet.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 824 Inlägg
8 november 2009
MrEricsson skrev:
brukar stå på chippen men finns ju säkert minst lika många chipp de inte står nått på.

sitter den inte i motorrummet? eller vid fötterna på passagerar sidan? brukar ju va klassiska volvo ställen för styrboxarna

om inte jag minns helt fel så sitter den bakom mittkonsolen på X40

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

163 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
tack för alla bra svar!!

163 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
torpis skrev:
Man byter aldrig chip på en S40, men ändrar bara om i programkoden.  styrboxen sitter på golvet under mittkonsollen, precis mitt i bilen. Kommer inte att hjälpa att titta vare sig på eller i chippet.

kan man ta reda på något sätt var den e chippad?

528 Inlägg
8 november 2009
V-tec skrev:
torpis skrev:

Förutom de uppenbara sakerna som att ringa föregående ägare,  så kan du väl chansa på de två stora
Autotech och BSR och ringa dem och se om de för arkiv över bilar de trimmat?  De hade jag nog gjort om jag varit dem,  om det nu är lagligt då vill säga.

Hade jag köpt en trimmad bil så hade jag dock velat ha kvittot på trimningen. Inte av någon stor och viktig anledning annat än att det är kul att ha.  En säljare kan ju påstå vad som helst men det han inte har kvitto på eller på annat sätt kan bevisa är ju orelevant. Det är ju som alla som "kört bilen lugnt till och från jobbet".. det är ju inte värt något.

163 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Rensvinf skrev:
V-tec skrev:
torpis skrev:

Förutom de uppenbara sakerna som att ringa föregående ägare,  så kan du väl chansa på de två stora
Autotech och BSR och ringa dem och se om de för arkiv över bilar de trimmat?  De hade jag nog gjort om jag varit dem,  om det nu är lagligt då vill säga.

Hade jag köpt en trimmad bil så hade jag dock velat ha kvittot på trimningen. Inte av någon stor och viktig anledning annat än att det är kul att ha.  En säljare kan ju påstå vad som helst men det han inte har kvitto på eller på annat sätt kan bevisa är ju orelevant. Det är ju som alla som "kört bilen lugnt till och från jobbet".. det är ju inte värt något.

tack för jävligt bra svar..gillade de du skrev stort!!

Sök