Dra in strömkabel i kupe från motorrum till slutsteg i volvo 940 -91

Joakimjohansson
9 november 2009 · 8 Inlägg

Hej jag undrar var man lättast kan dra in en kabel från motorrummet i bilen in i kupen om det finns nått bra vanligt hål man kan använda eller måste man borra ett nytt i så fall var är bäst att borra då?smile

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
9 november 2009 · 3 180 Inlägg

finns en massa gummigenomföringar i torpedväggen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Joakimjohansson
9 november 2009 · 8 Inlägg

okej finns det nått bra ställa att dra ifrån så man kommer in lätt och nära listen på någon sida?

michieff ljudfantast
9 november 2009 · 1 372 Inlägg

Joakimjohansson skrev:
okej finns det nått bra ställa att dra ifrån så man kommer in lätt och nära listen på någon sida?

med sådana krav är det fram med borrmaskinen. Vanligast är att man för in kabeln där det finns genomföring och sedan leder den till den närmaste sidan av bilen. Signalkabeln drar du på motsatt sida.

kalle_kalle
9 november 2009 · 2 914 Inlägg

michieff skrev:

Joakimjohansson skrev:
okej finns det nått bra ställa att dra ifrån så man kommer in lätt och nära listen på någon sida?

med sådana krav är det fram med borrmaskinen. Vanligast är att man för in kabeln där det finns genomföring och sedan leder den till den närmaste sidan av bilen. Signalkabeln drar du på motsatt sida.

nickar instämmande.
på 740 fanns det dock hål för sådana krav wink

Joakimjohansson
9 november 2009 · 8 Inlägg

okej. får kolla runt lite när man får hem bilen men kan man dra den där all annan el går in i kupen?

michieff ljudfantast
9 november 2009 · 1 372 Inlägg

Joakimjohansson skrev:
okej. får kolla runt lite när man får hem bilen men kan man dra den där all annan el går in i kupen?

ja, jag drar in min kabel där larmet är draget, det spelar ingen som helst roll, bara kabeln är ordentligt skyddad. Akta någon som helst kabel med signal i bara, inte bäst med strömkablar nära sådana nämligen (därför man drar lågnivån så långt bort från strömkabeln man kan)

Joakimjohansson
9 november 2009 · 8 Inlägg

tack för alla svar blir arbete till helgen:D

michieff ljudfantast
9 november 2009 · 1 372 Inlägg

alltid så jääkla gött med ännu en helg bilstereomontering smile

Pedaln Rättvikarn
9 november 2009 · 142 Inlägg

Har dragit min strömkabel på passagerar sidan. Finns ett bra ställe där så man kommer ut under hanskfacket med en liten modifiering av gummit i torpedväggen.

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang