12316
Sök

Högtalarna som piper när jag startar bilen!?

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Hej! Jag har ett stort problem! Har två slutsteg monterade på ryggen av baksätet. skulle fälla fram baksätet så var där någon kabel som blev sträckt så det ena slutsteget gick in i protectläge. Startade om stereon och steget gick igång igen. Men när man startar bilen så kommer det ett pipande skärande ljud ur högtalarna som jag har kopplade till det steget och basarna brusar i stället för piper, visst det kommer juh ljud också men pipande ljudet hör man endå när motorn eller man har något annat igång på bilen som tex parkeringsljus.

Vad kan ha hänt och hur ska jag lösa det?
Kablarna verkar vara på sin plats på slutsteget.

Snälla hjälp mig.

Random Hero
4 047 Inlägg
13 november 2009
sök så hittar du 40 svar, du har nog lyckats bränna signaljorden på stereon

Dog food lid. Backwards

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Kan man göra något åt det eller måste jag byta stereo?

372 Inlägg
14 november 2009
Man kan få den lagad, antagligen inget jättesvårt men krävs lite elkunskap och de flesta säljare kan laga.

ljudfantast
1 372 Inlägg
14 november 2009
smart grej kan vara att först prova med en annan stereo för att se att det är signaljorden. Jag har haft samma problem förut men då var det mitt 2kanalssteg som på något sätt hade bränts.

173 Inlägg
14 november 2009
Du kan kolla om det är signaljorden som är bränd genom att ta en kabelstump och sätta ena ändan i metallhöljet runt lågnivåkabeln vid stereon, och andra ändan på stereons chassi. Om det slutar vissla är signaljorden bränd.
Senast redigerat av grena (14 november 2009)

BAAAS SKADAD!! =)
190 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
Öppnade stereon och tittade noga på kretskortet så såg jag något som såg misstänkt ut så jag lödade lite där sen monterade jag ihop den och provade lyssna. Den funkade som om den vore ny! cool
Senast redigerat av 2fast4U (15 november 2009)

2 914 Inlägg
15 november 2009
kul det löste sig smile

Sök