1683
Sök

Kablar till kines-dvd!

Trucker
64 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Tjena! Köpte en Begagnad-ny kines-dvd till bilen för ett tag sen som saknade kablar. nån som har koll på vart man kan få tag på det till den. är lite svårt att googla för den har inget namn eller modellbeteckning men jag misstänker att det kan vara nån panasonic-kopia el nått...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/60758/794812_jesxlk.jpg
Vart kan man hitta dom kontakterna?
Senast redigerat av 740Turbo (3 november 2009)

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"

16 197 Inlägg
3 november 2009
tror aldrig att du kommer hitta en eftermarknadskontakt som passar den spelaren.. men du har ju ett kopplingsschema på baksidan så du får ta å löda fast kablar direkt på spelaren istället.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

45 Inlägg
3 november 2009
Du kanske kan klippa till en kontakt för ATX PSU, men du får ju naturligtvis löda resten.

Trucker
64 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
tror aldrig att du kommer hitta en eftermarknadskontakt som passar den spelaren.. men du har ju ett kopplingsschema på baksidan så du får ta å löda fast kablar direkt på spelaren istället.

Tror jag har hittat en som liknat den vänstra kontakten, men den högra är det värre med. där har man lågnivå och sånt och det kan ju vara problem att få dit med kabelskor och sånt....

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"

Trucker
64 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Josasp skrev:
Du kanske kan klippa till en kontakt för ATX PSU, men du får ju naturligtvis löda resten.

ATX och PSU säger inte mig så mycket... rättare sagt inget tongue

463 Inlägg
3 november 2009
Du behöver nog bara koppla in den vänstra som du har schema för, den andra är nog för extrautrustning typ DAB eller CD-växlarstyrning eller så..

Trucker
64 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
habomaster skrev:
Du behöver nog bara koppla in den vänstra som du har schema för, den andra är nog för extrautrustning typ DAB eller CD-växlarstyrning eller så..

Den går ju att använda om man kopplar in den vänstra kontakten bara, men vore trevligt att ha lågnivå också, och den sitter i den högra kontakten tillsammans med anslutning till backkamera, tv, och digitalbox el nått liknande....

Olika
907 Inlägg
4 november 2009
Den vita kontakten är en sk "Molex" som finns att köpa lite varstans med olika antal poler.

Mvh
Fredrik

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
4 november 2009
Om man ger fan i att handla av hälar harry så slipper man det problemet.
Och då slipper alla andra hederliga människor oxå få sina apparater stulna...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Trucker
64 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
BMTech skrev:
Om man ger fan i att handla av hälar harry så slipper man det problemet.
Och då slipper alla andra hederliga människor oxå få sina apparater stulna...

Jag kan upplysa herr duktig att den var oanvänd när jag köpte den och i förpackning för att tidigare ägare fick ut en ny då hans vart fuktskadad. men när han lämnade in den så skickade han med kablarna och fick inga när han fick nya sterion. sen när han hört av sig så hade företaget gått i konkurs... Det kan ju vara bra att ta reda på lite fakta innan man klagar....
Senast redigerat av 740Turbo (4 november 2009)

Trucker
64 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
fredriq skrev:
Den vita kontakten är en sk "Molex" som finns att köpa lite varstans med olika antal poler.

Okej, tack för det. Du har ingen aning om vart den andra kan gå att få tag på?

Olika
907 Inlägg
19 november 2009
740Turbo skrev:
fredriq skrev:

Okej, tack för det. Du har ingen aning om vart den andra kan gå att få tag på?

Här finns lösa kontakter, så kan du bygga ditt eget kablage.
http://swechtrading.se/zencart/index.ph … Path=45_24

Mvh
Fredrik

Sök