vilken/vilka japsdämpare passat till min volvo v40 t4?

mimmiiie
2 september 2006 · 32 Inlägg

Hej jag funderar på att köpa en japs dämpare till min bil och tänkte höra om det var någon snäll här som kan tala om det för mig. då skulle jag bli väldigt glad.

är det något speciellt jag ska tänka på när det gäller montering och sånt??

tack på förhand

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
dallelito med lem
2 september 2006 · 1 147 Inlägg

vad är de du vill veta?
ang monteringen behöver du inte tänka på så mycket, bara att det sitter ordentligt=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
precision
2 september 2006 · 2 652 Inlägg

precis som föregående talare säger så är det samma grejj som att montera ett orginalavgas .

mimmiiie
3 september 2006 · 32 Inlägg

det jag vill veta är dimensionen lr kan man sätta  dit vilken som helst... hehe känner mig helt borta... är inte så kunnig inom sånt här men vill ha en bil som e fräsch och låter bra tongue

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
precision
3 september 2006 · 2 652 Inlägg

nu vet jag inte vad du har för storlek på ditt avgas . men säg att det är 2,5" då är det bara köpa en dämpare med 2,5" anslutning . om du har 2" så kan du sätta en adapter "muff" som finns o köpa på mekonomen . som går från 2" - tex 2,5" .

nyu vet jag inte om du menade dom måtten

dallelito med lem
3 september 2006 · 1 147 Inlägg

köp den du tycker e snyggast för precis som precision skrev finns det adaptermuffar i typ alla storlekar.. kanske behöver du ett rör också.. min japs var betydligt mindre än den "tunnan" som sitter där original. ska du göra det själv? för om du vill kan jag ta ett kort på hur mitt sitter & ser ut eftersom våra bilar till största del e likadana.. bara att hojta isåfall.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
mimmiiie
3 september 2006 · 32 Inlägg

hehhee det finns en hel del snälla killar som vill hjälpa en vilsen tjej i bilvärlden... jag kommer nog troligtvis sätta på den själv.. billigast och man vet att sakerna blir gjorda:D

just nu har jag orginal låter ungefär som en dammsugare.. suck det ska brumma och höras att man kommer men inte låta förj*vligt... har nog bara tänkt att sätta dit slut dämparen men vad vet jag vad som bli bäst??

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang