20 november 2009
Trådstartare
Tja
Jag stötte på ett riktigt störigt problem när jag installerade mina nya Kicker 6*9:or (300w)
När jag vred på tänningen, så att mp3:n drog igång och musiken började spela så hörde jag ett skrapljud ifrån en utav högtalarna, precis som om den är spräckt lr nått liknande..
Jag tänkte jag ska förklara hela installationen:
Jag drog en lågnivå och remote från MP3n bak till de första slutsteget (ett 2kanals 600W märke kommer jag inte ihåg just nu) Som jag installerade min 12" rockford fosgate pusch P3 (1000w)
Och batteriet sitter i bakluckan så de vart ganska lätt att dra + och gnd (GND fästes i karossen)
Kablarna är 10mm och jag har en 60amp säkring vid batteriet
Sen så drog jag en ny lågnivå ifrån 600w steget till mitt andra steg som är ett kenwood 4kanals med 400w
och där kopplade jag in kicker 6*9:orna
Och för att bara testa ljudet tills jag kunde komma ner och köpa ny tjock strömkabel så satte jag dit 1,7mm "högtalarkabel" som + GND och remote och använde även samma kabel till både 6*9 och basen
Och nu när musiken spelar så skrapar de i ena högtalaren.. och bara ena??
Och när jag byter plats på höger och vänster högtalare så flyttar även skrapen sida
Jag har även provat att koppla dom på samma men då skrapade BÅDA
kan de bero på att de är för smala "strömkablar"? lr kan de vara för at jag kopplade "mötesplatsen" för strömkablarna i de första steget..
Hur ska jag bära mig åt för att få bästa möjliga ljud?
"Im As Confused As A Hungry Babie In A Topless Bar"