3404
Sök

Motorstyrsystem till 940 turbo motor

VPR Crew
55 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
jag och polaren håller på att bygga en projekt bil med en Volvo 940 turbo motor (95) och undra vilket motorstyrsystem som rekommenderas? kör med piggyback; stand alone eller nira i3+? eller något annat i såfall vad? tack på förhand

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
27 oktober 2009
vad får det kosta och vilka funktioner vill du ha?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

237 Inlägg
28 oktober 2009
vems ær ju ett kanon sprut smile

Turbo knackare

1 758 Inlägg
28 oktober 2009
Precis: vad har ni för budget och mål med bygget?

93 Inlägg
21 november 2009
Har ni tänkt att lära er att mappa själva rekommenderar jag ett billigt sprut, typ megasquirt eller vems. De dyrare spruten har bara överflödiga funktioner och deras högre upplösning kvittar när man ändå inte har förutsättningarna för att sätta upp en optimal mapp.

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 november 2009
oskar_j skrev:
Har ni tänkt att lära er att mappa själva rekommenderar jag ett billigt sprut, typ megasquirt eller vems. De dyrare spruten har bara överflödiga funktioner och deras högre upplösning kvittar när man ändå inte har förutsättningarna för att sätta upp en optimal mapp.

Samtidigt har du wizards i Nira och en svensk manual, så det är enkelt trots att det kan mycket.

typisk smaksak vilket man väljer, med tonvikten på vad kompisarna kan.  Ett nira har du ingen nytta av om kompisarna bara kan VEMS och vise versa.  Man måste ju göra det så lätt för sig som möjligt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök