11364
Sök

hur är karaktären på diskaterna på DLS systemen.Jag vill ha mjuka disk

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
Jag tänkte uppgradera framsystemet i bilen pris ide 1500-2000:-. just nu sitter det 6,5" vid knäna och diskanten uppe på instrument brädan.
Jag har börjat titta lite åt DLS kiten,men hur är diskanterna.
-jag har hört att diskanterna ska vara ganska så olika varandra på DLS kiten.
Det jag söker efter är ett par mjuka diskanter.
För det mesta som kommer spelas är typ av musik:Genesis,Christina gudbrosson(norskan i schlager festivalen) Nightwish.

Andra tips:välkommnas varmt,jag vill inte åka till ngn butik och lyssna på deras perfekt setup system som dom har uppsatta. Och när man monterar dom i bilen så låter dom skit.

Andra komponenter i bilen.
HU:sony mpx-m800                   
Bas:RF 10"                                 
Slutsteg:PG-m50 alt DLS-q100       (jag fick tag på mitt PG steg)       
Ska montera ett par mtx 5.25 bak.

Diesel is the blood of satan.

6 851 Inlägg
3 september 2006
Skall du ha DLS så är väl ett kitt med MINST UP1 diskanter du bör ha. Dessa är väldigt ok. för pengarna. Har själv ett MS5 kitt (fast nu utbyggt) och där följer dessa UP1 med. De funkar mycke bra till tex. Nightwish, (kan jag nu mera säga) som du själv lyssnar på.

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
Det låter helt okej.
-men det får nog bli ett MS6 då för 2250:- för min del,eftersom jag har 6.5.

Ngn som har ngt mer tips.

Diesel is the blood of satan.

1 631 Inlägg
4 september 2006
Med diskanten på brädan och mellanregistret långt ner i dörren blir det ofta vasst, oavsett märke.

Innan du byter framsystem så bör du prova nya delningsfrekvenser men framförallt prova rikta om diskanten! En millimeter hit eller dit kan göra underverk...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök