2734
Sök

Motivlack utanpå existerande lack?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Jag funderar på om man måste lacka om hela sidan på bilen när amn skaffar sig en motiv lack eller är det nånting som kan stoppa på den befintliga lacken så inte hela bilen måste lackas om igen? Jag funderar på att skaffa ett tribalsliknande motiv på båda sidor av bilen och vill inte ha klistermärke utan riktig lack. Hur rekomenderar ni att jag går till väga för någe sånt? nån bra lackfirma som kan lacka om hela bilen + göra någe sånt i norra sverige (kan fast åka 30-40 mil lätt för att få det bra)

Edit och snälla ni, det existerar faktist städer ovanför stockholm så NEJ stockholm är INTE norra sverige (umeå ligger i mitten av sverige så de är inte norra de heller).
Senast redigerat av Sherlia (27 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

SmartRepair.se
130 Inlägg
27 augusti 2006
Jag kan fixa det men jag finns i stockholm...

Men det går bra att bara lacka framskärm och dörr t.ex. om du inte vill ha längre tribaler/flames än det...
Senast redigerat av MrMonsterZ (27 augusti 2006)

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Jag hade tänkt mig nästan över hela bilen tongue inte klottrigt fast kontrolerat och stilrent. Men skulle man kunna fixa det efter man har omlackerat hela bilen eller ska det göras i samband vid en omlackering?
Senast redigerat av Sherlia (27 augusti 2006)

Byggare
202 Inlägg
27 augusti 2006
Sherlia skrev:
umeå ligger i mitten av sverige så de är inte norra de heller

Ehh.. Umeå ligger väl knappast i mitten av Sverige? tongue

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

Avstängd
121 Inlägg
27 augusti 2006
rallytompa skrev:
Sherlia skrev:
umeå ligger i mitten av sverige så de är inte norra de heller

Ehh.. Umeå ligger väl knappast i mitten av Sverige? tongue

Sundsvall kan man säga är Sveriges mittpunkt så jätte långt bort från mitten är det väl inte... tongue

Swedish And Japanesee engineering in da house

8 156 Inlägg
27 augusti 2006
Rent geografiskt så ligger väl Östersund i mitten...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

lundwall
27 augusti 2006

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Nå allt norr om umeå går bra i vilket fall som helst, några tips?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Jo jag kan samtidigt passapå och fråga varför min lack blev som hamrad aliminum plåt där jag var klar, miljoner småknölar, typ knottrig hmm hur kan jag undvika det ?

7 Inlägg
1 september 2006
Du behöver inte lägga ny lack för motivets skull, där emot låter det som att du skulle behöva lägga ny lack med tanke på  att den blev som hamrad aluminum. Det låter som att det är slarvat med underarbetet tycker jag.
Åter till motivet... Det du kommer att behöva göra när motiv ska läggas är att rugga upp ytan (i detta fall hela sidan) sen måste det läggas ny klarlack, nästan garanterat med en mellanslip.
Ta en titt på våran sida www.ghostofsweden.se

//Danne

Customize damn near everything.
.Dekaler är för amatörer.

airbrush rookie
136 Inlägg
4 september 2006
Sherlia skrev:
Jo jag kan samtidigt passapå och fråga varför min lack blev som hamrad aliminum plåt där jag var klar, miljoner småknölar, typ knottrig hmm hur kan jag undvika det ?

orsaken är/kan vara att du sprutat för nära eller för tjocka lager,  du kan testa att slipa ned ytan med  slippasta/rubbing. funkar inte det så måste du våtslipa ned allt och måla om,

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

airbrush rookie
136 Inlägg
4 september 2006
alltså, vill du lacka motivlack på t.ex en motorhuv, så är det bara att våtslipa huven, motivlacka, sen lägger du bara klarlack uppe på det så kommer man inte se att du slipat, OBS, mkt fint papper och mycket vatten måste du ha, och slipa inte igenom lacken, då måste du lacka om hela skiten,
( jag kan rekomendera att du lämnar in bilen på stripning istället, då kan du ju bara dra bort det om du tröttnar eller vill ha nytt, har du därimot lackat så kan det vara mer eller mindre omöjligt att sedan sälja bilen!? )

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

Sök