2347
Sök

Tillverka triggerhjul b230

Volvoskadad
127 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Tjena! har funderingar att på att montera F insprutet Lh-jetronic 2.4 i min volvo 245.
Har ett komplett sprut förutom svänghjulet med så kallade triggerpunkter.

Då donator-bilen står riktigt risigt till för att riva ner lådan så har jag en ide om att tillverka ett eget triggerhjul.
Skulle det fungera att ställa sig att borra triggernapunkterna i mitt originalsvänghjul?

Annan fundering finns på remskivan, då det skulle vara 100ggr lättare att komma åt och kunna justera mm.
Men att pressa in 60 punkter varav 2 ska "fattas" känns lite grovt för en remskiva. Funkar det med någon annan "kombination" av triggerpunkter?

tacksam för svar
mvh johnny

I'm living the life I was born to live

P o r s c h e
1 700 Inlägg
22 november 2009
Tror att de är lite segt att göra de själv. Ska ju vara ganska exakt för att de ska fungera. Går nog att få tag på ett billigt svänghjul nån annan stans istället, b230 är ju inte direkt sällsynta lol

Volvoskadad
127 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Tror att de är lite segt att göra de själv. Ska ju vara ganska exakt för att de ska fungera. Går nog att få tag på ett billigt svänghjul nån annan stans istället, b230 är ju inte direkt sällsynta lol

Precis! wink Men alltid dom grejerna man behöver finns ju aldrig. Sen är det tänkt att inte vara ett projekt som kostar skjortan.

I'm living the life I was born to live

1 785 Inlägg
22 november 2009
Boggieman skrev:
Tjena! har funderingar att på att montera F insprutet Lh-jetronic 2.4 i min volvo 245.
Har ett komplett sprut förutom svänghjulet med så kallade triggerpunkter.

Då donator-bilen står riktigt risigt till för att riva ner lådan så har jag en ide om att tillverka ett eget triggerhjul.
Skulle det fungera att ställa sig att borra triggernapunkterna i mitt originalsvänghjul?

Annan fundering finns på remskivan, då det skulle vara 100ggr lättare att komma åt och kunna justera mm.
Men att pressa in 60 punkter varav 2 ska "fattas" känns lite grovt för en remskiva. Funkar det med någon annan "kombination" av triggerpunkter?

tacksam för svar
mvh johnny

Fördelen med att läsa av på svänghjulet är att ytter diametern är större och därmed får du också större noggrannhet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök