Kicker comp vx 12 VS Jbl P-1222 VS Mutant Mt1507xxx

FriddeMan
18 juli 2008 · 96 Inlägg

okej hur får man det då om basen är på 2x2ohm?

MrCalle Team Autohifi!
18 juli 2008 · 865 Inlägg

Parallel kopplar basen.... = Båda + från basens båda talspolar till + på steget och sen likadant med minus.

FriddeMan
18 juli 2008 · 96 Inlägg

Aha åfan, tackar calle

Xorcess Ljudfreak
30 augusti 2008 · 148 Inlägg

HEhe, jag har beställt 2st sånna mutant basar 15",  plus monsteget dom har gort i samma serie.! ska altså trycka i dom bakom säterna på epan (: de lär nog spela rätt hyffsat! hör gärna av dej om du köpt dom!

CroZZeN
30 augusti 2008 · 400 Inlägg

Ska du ha 2st kicker 12or så får du köpa 2x4ohms basar för att få 1ohm smile annars så får du 0.5ohm med 2x2ohm.....och det TVIVLAr tongue jag på att sinus steget pallar med....
Ja kör själv med kicker cvx 12a" i en 28L sluten låda....Bara DET spelar på riktigt bra !!

Ride Like You´ve Never Been Hurt
RoPPiN__
31 augusti 2008 · 101 Inlägg

roni_nyman skrev:
jag hade nog valt kicker,, jag har kört mkt på kicker, många tycker att kicker är dyrt för de man får, själv tycker jag kicker är ett pålitligt märke inom ljud, bygger bra basar med hög förmåga,, me nvill du ha rikti häftig bas ska du köpa en fyrkantig kicker, dom spelar på otroligt bra, högt tryck.!

köper man kicker så betalar man bara för märket enligt va ja tycker ... ja skulle köra på mutant

Volvo V70 (2006)
dbakuten TEAM dBAkuten
31 augusti 2008 · 865 Inlägg

RoPPiN__ skrev:

roni_nyman skrev:
jag hade nog valt kicker,, jag har kört mkt på kicker, många tycker att kicker är dyrt för de man får, själv tycker jag kicker är ett pålitligt märke inom ljud, bygger bra basar med hög förmåga,, me nvill du ha rikti häftig bas ska du köpa en fyrkantig kicker, dom spelar på otroligt bra, högt tryck.!

köper man kicker så betalar man bara för märket enligt va ja tycker ... ja skulle köra på mutant

Klart att Kicker är dyrare men det håller mycket högre kvalité samt låter bra mycket bättre.

Men som tråden startade med vad att de var ett billigt SinusLive steg och då räcker det gott med mutantbasar för kedjan blir inte starkare en dess svagaste länk.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
kim_leffe
23 november 2009 · 44 Inlägg

ärligt talat kicker mutant eller va ni tjatar om varför inte satsa på rediga grejor från början ist sj spelar jag med dubbla orion hcca 12or med orions 10.000 steg visst det kostar mycket pengar men vill man basa på och veta att man ska ha ljud så satsa på mer kvalite ist sj måste jag säga att kicker är mycket bra basar och även mutant men orion håller ändå nummer 1 tycker jag om man vill ha så mycket tryck som möjligt.

Volvo V70 "Fasen" (2008)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
23 november 2009 · 2 009 Inlägg

Tja tråden var ju bara över ett år gammal så det kanske var dags att lyfta den wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang