2366
Sök

Ljudhandböker

1 129 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Hej.

För nårra månader sen så köpte ja en Haynes max power ice bok på biltema för skojs skull. När ja tittade i den så såg ja saker som ja sett förr men oxå nya saker.

Jag tyckte att boken var rätt intressant o tycker att ljudnybörjare osv. borde skaffa en guidebok lr liknande så lär ni er en del på egen hand.

I Haynes boken (som är känt för att va bra o full av info) så fanns det oxå lite märkes rekomendationer. Men det kan både säga att märkena är mycke bra, och att tillverkarna har sponsrat Haynes för att få va mä i boken.

Solfilmsmontör
950 Inlägg
5 september 2006
Varför köpa sig en bok som kostar en massa pengar när man bara sätter sig framför datorn och skriver det man vill ha reda på för att sen få ett svar inom ca. 20min, då slipper man ju att betala för boken plus att man slipper sitta och leta...
Ibland tror man att folk beter sig så här, iofs är alla nybörjare någon gång så jag klandrar dom inte.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

186 Inlägg
5 september 2006
har också haynesboken, och den är mycket bra. mycket som man sett förut och mycket nytt som du skriver. plus att i början så står det vad för verktyg som kan komma att behövas. tummen upp för den!

Kornz: Det finns faktiskt många bra saker där. Har du ens tittat i boken?

10 287 Inlägg
5 september 2006
Nja, inte riktigt, skall man ha yrkesmaterial så duger inte internet på samma sätt.

Sådan här info är svår att hitta på internet utan att köpa böckerna och skrifterna:

http://www.amazon.com/gp/product/024080 … 50?ie=UTF8

http://www.amazon.com/Musical-Acoustics … mp;s=books

och sådant som köps från www.aes.org

Men vill man snabbt ha svar på en fråga så funkar tex Wikipeda utmärkt.

/Göran

Kornz skrev:
Varför köpa sig en bok som kostar en massa pengar när man bara sätter sig framför datorn och skriver det man vill ha reda på för att sen få ett svar inom ca. 20min, då slipper man ju att betala för boken plus att man slipper sitta och leta...
Ibland tror man att folk beter sig så här, iofs är alla nybörjare någon gång så jag klandrar dom inte.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök