6250
Sök

Hur ska jag fästa mina ögonlock så att de sitter?

1 585 Inlägg
24 november 2009
Trådstartare
Tjenare har lite funderingar på hur jag ska sätta fast mina ögonlock på volvon, Testade med dubbelhäftande tejp men det lossnade i kanterna ganska fort. Vill inte skruva fast dem utan skulle vilja använda något lim eller tejp så att man kan få bort dem igen om man nu skulle vilja det.
Vilket lim eller tejp ska man använda? Vilket är igentligen det bästa alternativet att fästa ögonlock på?

Tacksam för svar!

1 339 Inlägg
24 november 2009
Epoxy funkar säkert bra, men ha fästpunkterna på ställen som inte är så känsliga bara

1 062 Inlägg
24 november 2009
silicon använde jag wink funkde skit bra

Team Björkeryd

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
bappelsin
390 Inlägg
24 november 2009
Wurth saBesto Ultimate vindrutelim är grym och jag kan garantera att ögonlocken inte lossnar...
kan fixa bild på tuben om det behövs..

59 Inlägg
26 november 2009
Volvo740an skrev:
Epoxy funkar säkert bra, men ha fästpunkterna på ställen som inte är så känsliga bara

Använd inte epoxy på glaset för det fäster inte så bra. Var själv med om att det lossnade när jag lyktorna var på oc det blev lite varmt.

360 Inlägg
26 november 2009
Jag använde smält-lim.. satt som berget i början (tyckte jag) efter ca 1 månad flög det bort sad

Med lem
624 Inlägg
26 november 2009
Sitter inte dina fast? Mina har suttit stenhårt nu i 24 år på samma plats dvs, under ögonbrynen lol Sorry, var bara tvungen tongue

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Sök