Generatorljud+fläktvin i bilen

iamawesome
25 november 2009 · 174 Inlägg

Tänkte testa att köra 6x9orna på slutsteg för vill kunna köra högre med basarna;p, så började koppla in det idag å allt gick fint, jag tog bort kabeln(jord till basslutsteget i plåten ) och jordade kabeln te slutsteget där(jag tog bort pluskabeln först) ist och tog lågnivå+remote kablarna ifrån bassteget.

Men då till min förvåning när ja slog på tändningen sö kom ett surrande ljud, efter ett jävla krångel   så va de fläkten:S när ja höjde blev surrande snabbare å tvärt om, sen när ja starta bilen blev de ett te konstant surrande ljud+ de ljude ifrån fläkten?

Kan någon svaret på min gåta? Kopplade in bassteget sen å de funka utan nått störande ljud:(

Bil= volvo 740 -88

Slusteg=Mac audio 1000d te basera(2mån gammalt), Bolt 4kanals till 6x9(Vet ej hur gammalt)

Huvudenhet= Kenwood kdc w4544u(2 mån gammalt)

Kablar= 50mm2 till mac audio steget och 25mm2 te bolt steget

Basar= 2 st DD512(2mån gammalt)

6X9= jbl ca 1,5år

Senast redigerat av jupicken_volvo (25 november 2009)

iamawesome
25 november 2009 · 174 Inlägg

va ute en sväng i garaget igen å koppla å dole lite men fungerer inte nu heller? kan det va sterion som det är fel på, sj så tkr jag att den måste va ok eftersom basera speler. kan någon kabel ligga för nära någon annan?

Tokken Team dBakuten
26 november 2009 · 3 453 Inlägg

Bränd signaljord.. Sök på signaljord så lär du säkert hitta en massa trådar med problemlösning.

Det måste inte vara signaljorden i cd´n men det är ett vanligt fel.

Senast redigerat av Tokken (26 november 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
TobbeTT
26 november 2009 · 948 Inlägg

om du har signalkabeln nära kupéfläkten(själva fläkten) så kan man få så har jag råka ut för men det var bara att dra om så blev det bättre

iamawesome
26 november 2009 · 174 Inlägg

Tror jag hittade felet idag, det var nog steget för de funka inte i kompisens bil heller, precis samma ljud och där vet vi att de funkar, ska få låna hans steg imöra och se om det blir samma, får hoppas på de bästa, annars så har nog min signal jord brännt eller så ligger lågninvån för nära fläktreglaget

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang