Hjälp med yrkesutbildning i gymnasiet.

Zrat
24 november 2009 · 1 Inlägg

Tjena alla vänliga människor där ute!

Det är så att jag har börjat på ett hantverksgymnasium, där jag får gå igenom 9 olika verkstäder (Metall, Måleri, Trä, Salong, Läder, Textil och några till). Saken är den att när jag började på gymnasiet så ville jag bli svetsare eller plåtslagare, men efter gått igenom några verkstäder och har måleri i skrivandes stund så känner jag att måleri är det som kallar mäst, men har inte haft metall än så vet inte hur det är, och jag ska bestämma mig innan den 10-12 december och jag kommer inte ha metall fören efter jul, lite konstigt men så ligger det till.

Frågan är då, vad finns det för nackdelar/fördelar som målare/plåtslagare och hur ser framtiden ut för vardera yrke?

Tack i förhand!

//Flyktig
j00k3 Med-lem
25 november 2009 · 129 Inlägg

Som målare kan du ju räkna med att ha ont i Axlarna när du fyllt 35;)

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.
Hedning Fd Bannad
27 november 2009 · 657 Inlägg

Zrat skrev:
Tjena alla vänliga människor där ute!

Det är så att jag har börjat på ett hantverksgymnasium, där jag får gå igenom 9 olika verkstäder (Metall, Måleri, Trä, Salong, Läder, Textil och några till). Saken är den att när jag började på gymnasiet så ville jag bli svetsare eller plåtslagare, men efter gått igenom några verkstäder och har måleri i skrivandes stund så känner jag att måleri är det som kallar mäst, men har inte haft metall än så vet inte hur det är, och jag ska bestämma mig innan den 10-12 december och jag kommer inte ha metall fören efter jul, lite konstigt men så ligger det till.

Frågan är då, vad finns det för nackdelar/fördelar som målare/plåtslagare och hur ser framtiden ut för vardera yrke?

Tack i förhand!

hur man kan bli målare har jag aldrig förstått, snacka om enformigt arbete.

Jag är snart färdigutbildad reparatör och har läst 1 plåtslagarkurs och en jävla massa svetskurser, kul när man får bra arbeten men frågan är hur länge man orkar med det. ingångslönen är ju fin men löneutvecklingen är ju inte direkt "jippie".

Märkesbög
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang