11505
Sök

Angående att min bil dör..

747 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Min Volvo 240 Tic dör när man kör ibland... den slår ut säkring 11 hela tiden.. Den bruckar gå när man kör hårt men även när man kör lungt... Den säkringen går till bakrutan och till 4 växel på automat.. men den kanske går till OD:en me.. eller? Vad ska jag göra för att den ska fungera och inte dö....? Tack på förhand

Älgahäng Räjsing Club

10 287 Inlägg
5 september 2006
Om säkringen går, leta reda på varför. Det går inte så här på distans att säga om det beror på avgnagd isolering eller något annat.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

747 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
men jag ahr ju letat och hitta inga konstigheter alls... Ända är att od:en inte vill hoppa ibland...

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Någon annan som vet va det kan vara?

Älgahäng Räjsing Club

10 287 Inlägg
5 september 2006
Inte lyfta egen tråd ! ( i alla fall inte oftare än en gång per dygn och helst bara om det är något viktigt/brådskande)

Göran
Moderator

360_sleeper skrev:

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
5 september 2006
Du måste nog gräva själv. Dra tex en egen plus med en hängsäkring till OD:n och se om det just den som spökar. Är den den så får du byta solenoiden till OD:n.
Etc, etc. Dvs stegvis felsökning.

/Göran

360_sleeper skrev:

(Groucho Marx).

747 Inlägg
5 september 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Du måste nog gräva själv. Dra tex en egen plus med en hängsäkring till OD:n och se om det just den som spökar. Är den den så får du byta solenoiden till OD:n.
Etc, etc. Dvs stegvis felsökning.

/Göran

360_sleeper skrev:

okej får testa det om det funka... testa att byta kablarna till od:en oxå när jag ändå håller på... Se om man kan åka nånstans och lyfta upp den...

Älgahäng Räjsing Club

Sök