6260
Sök

Hund med mardrömmar

Pekabow i can see u
644 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Börja bli lite rädd om min hund.
hon är  5 månader och lever lyx liv ingen som slår henne lr behandla henne fel

varje gång hon sover inte vilar med blunda ögon jag menar somnar helt då börja mardrömmar hon darrar skakar riktigt mkt sen kan hon vakna jätte rädd svansen under magen och spinger till mig o darrar . vad kan det vara?

har försökt med googla men inget kommer om hundar

Fd Bannad
657 Inlägg
29 november 2009
Drömmarna vill  befrämja hälsa och helhet. De blir starkare och starkare ju viktigare det är att budskapet går fram. Ofta kopplar en mardröm ihop dagens händelser till tidigare traumatiska upplevelser.

gällde människor men tycker väll att hundar borde drömma av samma anledning, något som händer under dagen är traumatiskt för hunden, men kanske inte för dig. något föremål i hemmet den är rädd för etc?

Märkesbög

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
29 november 2009
Abeed skrev:

varje gång hon sover inte vilar med blunda ögon jag menar somnar helt då börja mardrömmar hon darrar skakar riktigt mkt sen kan hon vakna jätte rädd svansen under magen och spinger till mig o darrar . vad kan det vara?

Sluta gulla och personifiera hunden! Det stora felet vi människor gör med jyckar är att lägga våra egna och mänsliga värderingar om hur om ska vara. Att en hund drömmer är inget konstigt, min Yngwie smågläfser, "kluckar" och sparkar med tassarna ett antal gånger varje natt och det är inget märkvärdigt alls med det. Varje gång du ömkar hunden gör du dej och hunden en stor otjänst, tänk på ett barn som har en överbeskyddande mamma. Låt hunden vara/ bli den individ den är så kommer du få en possitiv, stark och lycklig hund. Du ska vara hundens flockledare inte en som jamsar med och tycker synd om hunden.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

underordnad allfixare
696 Inlägg
29 november 2009
hotrodder skrev:
Abeed skrev:

Sluta gulla och personifiera hunden! Det stora felet vi människor gör med jyckar är att lägga våra egna och mänsliga värderingar om hur om ska vara. Att en hund drömmer är inget konstigt, min Yngwie smågläfser, "kluckar" och sparkar med tassarna ett antal gånger varje natt och det är inget märkvärdigt alls med det. Varje gång du ömkar hunden gör du dej och hunden en stor otjänst, tänk på ett barn som har en överbeskyddande mamma. Låt hunden vara/ bli den individ den är så kommer du få en possitiv, stark och lycklig hund. Du ska vara hundens flockledare inte en som jamsar med och tycker synd om hunden.

håller med föregående

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

blacken
29 november 2009
Det är normalt att djur håller på att sparka och väsnas i sömnen. Det är för att deras muskler inta ska vara stela när dom vaknar, utan kunna springa eller försvara sig direkt efter sömnen. Däremot ifall en hund eller katt ligger totalt stilla hela tiden, så bör man bli lite nervös för dom, då är dom sjuka..

Makaronborrare
993 Inlägg
29 november 2009
Min vovve drömmer nästan varje natt också, absolut inget konstigt med det

2 337 Inlägg
29 november 2009
calibra1992 skrev:
Min vovve drömmer nästan varje natt också, absolut inget konstigt med det

Samma här, min hund brukade ligga och boxa mig i sömnen då och då, inga konstigheter. Kunde vakna ibland och hoppa ur sängen, slå en lov kring rummet, sen upp igen och fortsätta sömnboxningen.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 november 2009
hotrodder skrev:

+1
Vad jag alltid sagt, hundar är hundar och dom ska vara hundar.

/ichi

165 Inlägg
29 november 2009
spökåldern? dom flesta hundar kommer i ett stadie där dom tror dom ser saker, morrar, reser ragg åt ingenting. helt normalt, så kanske inte jätte konstigt att den drömmer lite konstigt också?

Sök