Volvo 460 -95 Elfläkten går trots avstängd motor.

Dannes90
1 december 2009 · 14 Inlägg

Mindre roligt nu när jag behöver bilen som mest, Kom hem efter en 5 mils körning och lade märke till att motortempen var någorlunda under normaltempen och det var inge mer med det. Parkerade bilen och var hemma i kanske 4 timmar. Kommer till bilen och den vägrar starta, C-låset fungerade inte heller men jag kunde höra ett surrande ljud från motorn och konstaterade direkt att det var elfläkten som har varit på i 4 timmar vilket har slukat mitt batteri. Vad kan vara felet? den ska ju vara igång när motorn blir för varm men inte när det är minusgrader och efter 4 timmars stillastående.sad

icklas
1 december 2009 · 539 Inlägg

Det kan inte va så att fläkten går igång av en termostat på kylaren vid en viss vattentempratur?.. och fläkten stannar inte förens vatten tempraturen sjunkit under kylar termostatens......tempratur?

fast det är klart, 4timmar:/...

trasigt relä kanske?

Senast redigerat av icklas (1 december 2009)

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
GuRaN__StUdiO
1 december 2009 · 110 Inlägg

byt vatten-tempgivare som sitter i kylet, kostar 100 spänn på biltema. kan inte tänka mig att det är reläet för fläkten startar vell inte så fort du har laddat batteriet igen och slår på tändnigen? wink

Dannes90
1 december 2009 · 14 Inlägg

GuRaN__StUdiO skrev:
byt vatten-tempgivare som sitter i kylet, kostar 100 spänn på biltema. kan inte tänka mig att det är reläet för fläkten startar vell inte så fort du har laddat batteriet igen och slår på tändnigen? wink

ne precis den startar inte när jag startar bilen. Men nu helt plötsligt stänger den av sig som den ska när man stänger av bilen tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang