Någon här inne som har drabbats av svininfluensan?

jeppzki
4 september 2009 · 82 Inlägg

Jag var i turkiet och fick feber ont i halsen och hostam. Vet inte om det berodde på AC:n  lr om det var svininfluensan, men det är ju bättre nu så ja orkar inte bry mej tongue

Volvo S60 d5 awd "Black r" (2014)
von_blad
5 september 2009 · 461 Inlägg

Phaetoon skrev:
Själv så har man råkat ut för något liknande.
Symptomen stämmer, men jag har inte testat mig än.

Jag är visserligen inte så speciellt sjuk. Bara ont i huvudet, musklerna och halsen.
Lite feber har jag också. Räknar kallt med att det inte blir så mycket värre än så här.
Det är ju bara en halv procent som blivit så sjuka att dom behöver läkarvård.

Iaf. Hur tusan klara man av tristessen? Jag är redan rastlös. Vill inte hålla mig hemma och slappa.
Men man kan ju inte gå ut och smitta en massa andra heller, eller?

Ska man ringa till vårdcentralen och säga att man ligger i riskzonen? (Jag jobbar med ungdomar och träffar hundratals personer varje dag samt att jag har diabetes.)

Hur är det med anmälningsplikten? Gäller den bara läkare som upptäcker smittade, eller har man även som sjuk ett ansvar för att kontakta vården?

En kompis kom hem till mig igår kväll, han trodde att han kanske hade svininfluensan... Hans symptom var att han hade haft hosta i 2 veckor, vilket han hade varit och kollat upp igår, och läkaren konstaterade att det var något med ena lungan. Hans Pappas sambo hade även haft svininfluensan nyss. 

Jag är iaf irriterad över att han åkte hit om han nu tror att han har det, jag vill ju inte riskera att få det. Spec. inte när syrran har astma, och förövrigt jämnt är sjuk och dålig..

Så nej, jag tycker det är dumt att gå ut och smitta andra!

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
Germax
5 september 2009 · 12 086 Inlägg

Jag pissar på svininfluensan..

Phaetoon
6 september 2009 · 8 156 Inlägg

Det börjar gå över hos mig. Hostar bara lite slem nu. I övrigt så är jag pigg och kry.
Det sägs att om man får vanliga influensasymptom, fast utan magproblem, så är risken ganska så stor, iaf över 50%, att det är svininfluensan. Sen att det ska utveckla sig till att bli en allvarlig lunginflammation är inte speciellt stor. Av 1000 inrapporterade fall så är det ju bara två som dött och 6 som blivit inlagda?
Sen så finns det ett gigantiskt mörkertal. Det talas ju om 50 000 - 100 000 smittade.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 september 2009 · 1 948 Inlägg

Phaetoon skrev:
Det börjar gå över hos mig. Hostar bara lite slem nu. I övrigt så är jag pigg och kry.
Det sägs att om man får vanliga influensasymptom, fast utan magproblem, så är risken ganska så stor, iaf över 50%, att det är svininfluensan. Sen att det ska utveckla sig till att bli en allvarlig lunginflammation är inte speciellt stor. Av 1000 inrapporterade fall så är det ju bara två som dött och 6 som blivit inlagda?
Sen så finns det ett gigantiskt mörkertal. Det talas ju om 50 000 - 100 000 smittade.

Så om jag har hostat i 2 veckor + så kan jag alltså vara drabbad... jag har som du säger en hosta som inte vill bort och jag känner mig trött och slö... men har inga magproblem. Skulle det beskrivas som svininfluensa?

låter som att det är otroligt uppblåst av media i så fall!!! lol

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Martin 9-3 Fisketokig
6 september 2009 · 2 997 Inlägg

Verkar som folk har lågt självförtroende när de är rädd för svininfluensan. Den är smittsam mellan djuren. AH1N1 är det som kan bli smittsamt för oss vanliga...

Som vanligt är det bara att hålla god fysisk hälsa, äta och motionera rätt för att hålla imunförsvaret högt.
Sjukdomar kommer och går. Inget mer med det.

Skulle aldrig ens tänka tanken på att vaccinera mig, absolut inte när man är övertygad om hur både detta viruset uppstått och planteras ut hos människor.

Pinsamt att Sverige ska köpa vacciner och slösa med skattepengar.

Vart kan man ansöka om att få ut min del av skattepengarna cash istället för att få giftet insprutat i mig gratis?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Egemar AKC/pro street'r
6 september 2009 · 16 Inlägg

Jag har svininfluensan nu, vart golvad hela veckan i 40 graders feber (med alvedon), jätte ont i kroppen och ont i halsen. varit sjuk i ca en vecka nu och det har börjat vända nu. Tycker bara att hela grejen är så uppblåst, det är inte värre än en vanlig influensa bara det att det vara några dagar längre.

Pontiac Catalina "Airplane 28" (1964)
Chevrolet Caprice "Custom Cupe" (1966)
Navkapsel
5 oktober 2009 · 4 637 Inlägg

Kanske, har haft alla symptom tror jag.

http://sjukvardsguiden.se/svininfluensa.html
Klicka på: Läs mer om symptom på svininfluensan

Senast redigerat av EmilHammarlund (5 oktober 2009)

Frostfjord Ljudbyggare
5 oktober 2009 · 170 Inlägg

Hosta: Till och från de senaste 2 veckorna
Snuva: Likaså
Ont i nacke och huvudvärk: 3 dagar.
Trötthet: Alltid en sömnig jävel, men värre sen 5 dagar.
Varit illamående men inte kräkt i ca 1 vecka nu.
Fryser mer men vet inte om jag har feber.

Även om jag har alla symptom + snuva så skulle jag inte tro detta var mer än någon vanlig förkylning.

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 oktober 2009 · 10 427 Inlägg

I min klass blev nästan hälften sjuka samma dag, feber/halsont osv.
Gick över på 3-4 dagar för mig, men inga konstigheter.

Är väl möjligt att den var den nya flashiga svininfluensan man hade.
Verkade smittas nåt djävulskt iaf. tongue

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
5 oktober 2009 · 1 781 Inlägg

Fan onte i halsen å skit.. känns som en mini influensa.... dock så drack jag ett litet glas med sprit igårkväll och känner mig direkt bättre i halsen:P

Team Insane Racing
TMW-Performance Avstängd
27 november 2009 · 914 Inlägg

Sitter just nu med misstänkt baconfeber.. Mår skit, lätt för folk som inte har upplevt det att sitta bakom data skärmen och vara experter.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
nitrox Defloratör.
28 november 2009 · 641 Inlägg

Jag är norrlänning en riktig sådan inte nå jävla umebo svammel eller liknande! så min näsa rinner hela vintrara och är snuvig mest hela tiden!tongue

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Slash Saabifierad
28 november 2009 · 2 026 Inlägg

TMW-Performance skrev:
Sitter just nu med misstänkt baconfeber.. Mår skit, lätt för folk som inte har upplevt det att sitta bakom data skärmen och vara experter.

I och med att du (troligtvis självmant) ställt diagnosen "misstänkt svininfluensa" skulle jag inte heller direkt kalla dig för någon expert på detta område tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
pukan2
28 november 2009 · 3 182 Inlägg

har 4 bekanta som har den nu. min dotter på 22 mån va på väg att få den som dessutom inte tål ägg. inte kul om hon hade fått den.

ghost_boy83 CREW
30 november 2009 · 2 594 Inlägg

ligger nerpackad sedan i freags i jätte hög feber,hosta,muskel och led verk,så fort jag ska sova täpps halsen igen och jag ligger bara å hallusinerar va tvungen att kliva upp nu då jag bara hallusinerar om svampbobfyrkant å nån jävla ko svin jobbigt  har för övrigt 39,8 just nu såä ursäkta stavfel nu ska jag ta en alvedon å försöka somna om

maccswe
30 november 2009 · 200 Inlägg

Åkte på svininfluensan för 2 veckor sen och är äntligen tillbaka på benen.

Hade sjukt hög feber, visste inte ens vart jag var när jag vaknade första natten.
Ont som satan i lungor, hostade konstant, snorig , ont i halsen.

Är ju helt klart ingenting som var kul att ha, men tycker hela grejen är förstorad, var som en vanlig influensa.

Hade körtel feber i våras och det var fanimej 20 resor värre, helt klart det värsta jag har varit med om i sjukdomsväg.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
2 december 2009 · 1 874 Inlägg

Min flickväns farsas sambo fick Svininfluensan för någon vecka sedan.

Dock är det här så jävla överhypat. För henne har det inte varit mer än som en helt vanlig influensa. Folk dör i vanlig influensa också liksom. Och som någon sa; För en tid sedan skulle alla dö i fågelinfluensan. Nu är det nästa variant. Fattar folk inte att det inte är farligt om man inte ligger i någon riskgrupp?

ghost_boy83 CREW
2 december 2009 · 2 594 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Min flickväns farsas sambo fick Svininfluensan för någon vecka sedan.

Dock är det här så jävla överhypat. För henne har det inte varit mer än som en helt vanlig influensa. Folk dör i vanlig influensa också liksom. Och som någon sa; För en tid sedan skulle alla dö i fågelinfluensan. Nu är det nästa variant. Fattar folk inte att det inte är farligt om man inte ligger i någon riskgrupp?

är du säker på att det inte var en vanlig influensa då det går ju en influensa med samma symtom som svinis men mycket mildare, de unika me svinis är att den angriper så många organ å de gör den farlig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang