2301
Sök

Klarar Playstation 3 att spela upp filmer i 1080p?

660 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag har precis varit och köpt mig en Full-HD tv alltså 1080p och undrar nu om jag ska köpa en PS3:a istället för en dyr blue-ray spelare..

Om en film är på 1080p klarar då PS3:an att spela upp i 1080p med bra resultat?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 814 Inlägg
2 december 2009
Ja, PS3 klarar av att spela upp Blu-ray filmer alldeles utmärkt.

DFFL
9 020 Inlägg
2 december 2009
Hos discshop så får du en BD-spelare från LG inkl. 10 filmer (Landade på 1900kr drygt för mig), vilket är klart snyggare om man nu inte vill spela spel.

Men PS3 klarar av det utmärkt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

127 Inlägg
2 december 2009
FireTraXX skrev:
Hos discshop så får du en BD-spelare från LG inkl. 10 filmer (Landade på 1900kr drygt för mig), vilket är klart snyggare om man nu inte vill spela spel.

Men PS3 klarar av det utmärkt.

Tyvärr är de erbjudandet redan slut, hade själv tänkt köpa det men kampanjen var slut redan för en vecka sen lr så.

193 Inlägg
2 december 2009
FireTraXX skrev:
Hos discshop så får du en BD-spelare från LG inkl. 10 filmer, vilket är klart snyggare om man nu inte vill spela spel.

Nää tongue En gammal hederlig PS3 "Phat", de som var högblank svarta, är riktigt snygga. Särskilt om den står på högkant. Den nya Slim ser ju bara för tråkig ut det håller jag med om, grå och matt, hämtat från slutet av 80-talet...

Förövrigt är PS3 en väldigt bra och snabb BD-spelare. Och så mycket mer.
http://www.avforums.com/reviews/Sony-Pl … view.html3

http://www.pspsps.tv/ps3360b283f.jpg

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.

DFFL
9 020 Inlägg
2 december 2009
Falcy skrev:
FireTraXX skrev:
Hos discshop så får du en BD-spelare från LG inkl. 10 filmer, vilket är klart snyggare om man nu inte vill spela spel.

Nää tongue En gammal hederlig PS3 "Phat", de som var högblank svarta, är riktigt snygga. Särskilt om den står på högkant. Den nya Slim ser ju bara för tråkig ut det håller jag med om, grå och matt, hämtat från slutet av 80-talet...

Förövrigt är PS3 en väldigt bra och snabb BD-spelare. Och så mycket mer.
http://www.avforums.com/reviews/Sony-Pl … view.html3

http://www.pspsps.tv/ps3360b283f.jpg

Jag har en PS3 så jag vet hur den ser ut. tongue
Men en stand alone är klart stiligare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

193 Inlägg
2 december 2009
FireTraXX skrev:

Ok, vi behöver ju inte bråka om det smile. Smaken är olika.

Känns bara onödigt att ha två BD-spelare...PS3 är såpass bra så den kan mäta sig med de flesta stand-alone apparater i bild/-ljudkvalité.

Har du Logitech's Harmony Adapter for Playstation3? Helt grym! Kolla upp det om du inte redan har den. Tillsammans med Logitech Harmony ONE är det helt suveränt!

2 924 Inlägg
2 december 2009
Falcy skrev:
FireTraXX skrev:

Ok, vi behöver ju inte bråka om det smile. Smaken är olika.

Känns bara onödigt att ha två BD-spelare...PS3 är såpass bra så den kan mäta sig med de flesta stand-alone apparater i bild/-ljudkvalité.

Har du Logitech's Harmony Adapter for Playstation3? Helt grym! Kolla upp det om du inte redan har den. Tillsammans med Logitech Harmony ONE är det helt suveränt!

För den lite oinsatte PS3-ägare som jag, vad är en Logitech Harmony ONE Adapter för något?

EDIT: Nu veta jag, en multi-fjärr....går det bra att surfa via den? Som att skriva text, scrolla, klicka etc?
Eller är ett trådlöst tangentbord+mus det enda?

Hur står sig Logitech Harmony 555 mot denna?

~ Life is short, have FUN! ~

193 Inlägg
2 december 2009
peegee skrev:
För den lite oinsatte PS3-ägare som jag, vad är en Logitech Harmony ONE Adapter för något?

EDIT: Nu veta jag, en multi-fjärr....går det bra att surfa via den? Som att skriva text, scrolla, klicka etc?
Eller är ett trådlöst tangentbord+mus det enda?

Hur står sig Logitech Harmony 555 mot denna?

555 duger alldeles utmärkt. Jag hade innan en 525. Det funkar bra.
Men det går inte att jämföra 525/555 med ONE, den är klasser bättre och snyggare med touchskärm och möjlighet att lägga till egna ikoner etc. Den ligger också betydligt skönare i handen.

Du behöver även en adapter från Logitech, eftersom PS3 bara tar bluetooth och inte IR.
Du synkar alltså adaptern(som du ser nedan) med din PS3 via bluetooth. Den tar ingen USB-plats!
http://cdon.se/hemelektronik/logitech_h … s3-7039285

När du har gjort det så kan du använda din multifjärr till precis allting som handkontrollen och/eller SONY's egna fjärrkontroll kan.

Det fungerar så jävla bra!
Senast redigerat av Falcy (2 december 2009)

Sök