7857
Sök

Hjälp angånde stereo till Ford mondeo 01 :O

3 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Halloj bilfolk! big_smile

Innan jag säger något så vill jag påpeka att det finns nog bara få människor som är så dåliga på bilar som mig.

Jag har precis köpt mig en Ford mondeo 01 och skulle vilja byta stereon till den, jag skulle vilja ha mp3 spelare. Men jag vet inte riktigt vad de är för stereo man kan köpa? Orginal stereon är ju större än "vanliga" stereon dock så vill jag ha en mp3 stereo i storlek med orginal stereon. Finns det något namn på just sånna stereon/det måttet?
Läste någonstans att de var "2 Din" fast vet inte alls om det stämmer.

Skulle gärna också att stereon var kompatibel med "spaken" vid ratten där man kan byta låt , höja och sänka volymen och mm. Om nån vet vad "spaken" heter så vore de också gulligt om nån kunde säga det big_smile
Någon som har nå tips om vart man skulle kunna köpa sådana stereon? Har letat men dom flesta har väldigt dåligt utbut av dem, oftast så finns det typ max 2 olika.

Vore otroligt tacksam för att hjälp jag kan få! smile

685 Inlägg
22 oktober 2008
2 din är helt korrekt. 1 din är storleken på dom vanliga.

din så kallade "spak" på ratten tror jag att du behöver köpa en iso adapter till för att få att funka på eftermarknads huvudenheter.

För tips på webbutiker så gå in i denna tråden så får du en bra lista smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=60667

Jag kan tyvärr inte namnen på allt du behöver köpa för att få det att funka etc. men det kommer nog in någon av dom som kan väldigt mycket om sånt här lite senare när dom slutat jobbet smile
Senast redigerat av Snoogiloo (22 oktober 2008)

3 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Oh tack så jätte mycket! smile Men visst kan jag ha en "1 din" stereo och sen sätta nån form av lock eller så annars?

3 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Oj, vilken service! Tack så jätte mycket! Tror jag har fått reda på allt jag behöver än så länge! big_smile

Tack igen! smile

85 Inlägg
2 december 2009
hej ser att du vill byta ut din stereo på din mondeo. Vill bara säga att du får plats med en dubbel din i din mondeo.  Men det enda du måste göra är att skära ut kanterna på insidan.

Mvh Beto

Sök