Volvo S70R . Rimligt pris

Severin
21 december 2008 · 1 587 Inlägg

TurbOla skrev:

mojja skrev:
Visst du sitter på en 855 r och verkar tro att den är en blickfångare enligt dina tidigare inlägg snälla människa vakna upp det är väl i din raggarkrets någon kanske komenterar bilen men en vanlig svennson lyfter inte ens ett ögonbryn för en 850 med ett r-märke på.
Vanligt folk bryr sig ju knappt om m3 e46 cabbar längre.

Vänligen mojja

Faktiskt en 855 T-5R.
Och nej, jag har inga emblem på bilen, det enda är en NordicR-dekal i framrutan.
Jag körde igenom samhället hemmavid, där bor det ca 5000 människor.
När man gled längs centrum i 3ans växel i 30-40km/h så stannade folk och tittade på bilen.
Sen verkar du ju tala för alla "svenssons" och "vanligt folk" så du vet ju alldeles säkert bäst.... eller inte.

Om du också missade det, så skrev jag att den även kan ha berott på att jag har 3" efter katalysatorn, och det femcylindriga ljudet väcker mer uppmärksamhet än BMW-sexor och fyror av alla de slag.

Haha ja har en vanlig Volvo också, den väcker jävligt mkt uppmärksamhet när man glider omkring kan ja lova.. Men ja tror de beror mest på den röda färgen tongue

TurbOla Reservdansk
21 december 2008 · 6 271 Inlägg

PG81 skrev:
Har suttit o läst igenom tråden då ja själv har en Volvo R bil tillsalu.. Har egentligen inte nått vettigt o säga er mer än att en R är alltid en R även om de inte skiljer så mycke mot tex en t5. Visst finns de människor som letar efter just R bilar men de är jäkligt få tyvärr.. Sen att när lillebror va inne på o byta in sin gamla 850R på en lokal volvohandlare så sa de att de inte finns någon "R" modell o att hans värderades som en "SE" modell.. Det om något tyder ju på att alla R inte har de så lätt där ute i världen:)

Mvh Peter

Kan ju för övrigt tillägga att din V70R skiljer sig otroligt grymt mycket från en motsvarande V70 T5. wink
Andra bromsar, helt annan motor, helt annan växellåda, annan drivlina, datorstyrda stötdämpare, dubbla intercoolers, mycket större turbo mycket större bromsar, och så vidare och så vidare.

De äldre R-en skiljde inte lika mycket, men -04orna har inte så mycket gemensamt med småsyskonen T5orna. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
RobinBjolin
21 december 2008 · 356 Inlägg

Hur kom de in i tråden att vi skulle börja jämföra diverse Volvo "speciallare" mot BMW M5, M3 osv?
Hade jag velat diskuterat detta så hade jag döpt tråden till "Volvo vs. BMW", inte sant?

Severin
21 december 2008 · 1 587 Inlägg

GhostRideyy skrev:
Hur kom de in i tråden att vi skulle börja jämföra diverse Volvo "speciallare" mot BMW M5, M3 osv?
Hade jag velat diskuterat detta så hade jag döpt tråden till "Volvo vs. BMW", inte sant?

Haha DU har rätt, vi borde lägger ner detta !

RobinBjolin
21 december 2008 · 356 Inlägg

Severin skrev:

GhostRideyy skrev:
Hur kom de in i tråden att vi skulle börja jämföra diverse Volvo "speciallare" mot BMW M5, M3 osv?
Hade jag velat diskuterat detta så hade jag döpt tråden till "Volvo vs. BMW", inte sant?

Haha DU har rätt, vi borde lägger ner detta !

Ja me tanke på att jag har fått svar på min fråga tongue

Joo
21 december 2008 · 741 Inlägg

TurbOla skrev:
Jag körde igenom samhället hemmavid, där bor det ca 5000 människor.
När man gled längs centrum i 3ans växel i 30-40km/h så stannade folk och tittade på bilen.

Shit värsta ferrarin du ligger inne med ju tongue det där kan man ju tro vad man vill om!

Germax
21 december 2008 · 12 086 Inlägg

Alla S70R är fwd oxå va?

LocKtar Herr
21 december 2008 · 1 722 Inlägg

Joo skrev:

TurbOla skrev:
Jag körde igenom samhället hemmavid, där bor det ca 5000 människor.
När man gled längs centrum i 3ans växel i 30-40km/h så stannade folk och tittade på bilen.

Shit värsta ferrarin du ligger inne med ju tongue det där kan man ju tro vad man vill om!

lol

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
jocke_gronberg
21 december 2008 · 4 586 Inlägg

helt hopplöst att sälja bil över 20.000 nu du får vänta till sommaren och göra ett försök till att sälja den

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 december 2008 · 3 404 Inlägg

TurbOla skrev:

mojja skrev:
Visst du sitter på en 855 r och verkar tro att den är en blickfångare enligt dina tidigare inlägg snälla människa vakna upp det är väl i din raggarkrets någon kanske komenterar bilen men en vanlig svennson lyfter inte ens ett ögonbryn för en 850 med ett r-märke på.
Vanligt folk bryr sig ju knappt om m3 e46 cabbar längre.

Vänligen mojja

Faktiskt en 855 T-5R.
Och nej, jag har inga emblem på bilen, det enda är en NordicR-dekal i framrutan.
Jag körde igenom samhället hemmavid, där bor det ca 5000 människor.
När man gled längs centrum i 3ans växel i 30-40km/h så stannade folk och tittade på bilen.
Sen verkar du ju tala för alla "svenssons" och "vanligt folk" så du vet ju alldeles säkert bäst.... eller inte.

Om du också missade det, så skrev jag att den även kan ha berott på att jag har 3" efter katalysatorn, och det femcylindriga ljudet väcker mer uppmärksamhet än BMW-sexor och fyror av alla de slag.

Jorå, folk blänger gött på Saaben också när man cruisar förbi på 2an i 20. Det otroliga mullret från rad 4an låter gött med raggartrimmade dämpare och läckage innan kat. Eller så kan det bero på att jag lirar rock n' roll på högsta volym med raggartallarna svajjandes i takt med musiken samt att jag åker med olaglig lyktkombination...

Jag tvivlar starkt på att folk lyfter så mycket som ett ögonbryn för en Volvo 5a, det är en vanlig sketen Volvo i den ointresserades ögon. Visst den må vara i görfint skick men det är fortfarande en helt vanlig Volvo...

Senast redigerat av TenZer (21 december 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Christian S
21 december 2008 · 4 816 Inlägg

JapMax skrev:
Alla S70R är fwd oxå va?

Ja

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
North
6 december 2009 · 824 Inlägg

Jag har fått ganska många bud på min s70r senaste månaderna, och då har jag inte ens lagt ut bilen på annons, buden har varit mellan 80 - 90 000.
Men jag tänker inte sälja den, det är en galet skön bil!

TurbOla Reservdansk
6 december 2009 · 6 271 Inlägg

TenZer skrev:
Jag tvivlar starkt på att folk lyfter så mycket som ett ögonbryn för en Volvo 5a, det är en vanlig sketen Volvo i den ointresserades ögon. Visst den må vara i görfint skick men det är fortfarande en helt vanlig Volvo...

Hade jag haft fullt ljuddämparsystem på hade jag kunnat hålla med dig, då hade ingen säkerligen tänkt på det.

Men femcylindrigt låter väldigt märkbart annorlunda än både 4 och 6-cylindriga maskiner, speciellt med få dämpare eller sportdämpare som förstärker tongången.
Både inuti och utanför bilen.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang