4559
Sök

Tips på att försvåra stölder på ens bil

1 062 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
någon som några bra tips hur man kan göra för att ha tex sina usa blinkers, grill och takvinge ifred? har då inte tillgång till garage, annars hade bilen fått stå inne.

1 486 Inlägg
6 december 2009
Om du inte ska köra med den så.. varför inte plocka av det som är av värde? Jag har själv råkat ut för konstiga stölder.. en blinkers blev stulen för mig så har jag blivit av med mitt ljud..

Men, om du inte ska köra med den o de inte e allt för krångligt så.. varför inte plocka av allt? smile

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 december 2009
Släng upp en hells angels eller nå annat mcklubbs dekaler på bakrutan ^^
Risken finns dock att det händer värre saker sen när HA får reda på de tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 671 Inlägg
6 december 2009
Rakblad på diverse ställen är ju alltid en idé, men då åker man ju dit på det, dum som lagen är - utifall någon tattare får för sig att försöka plocka på sig grejer.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

RMR-Crew
478 Inlägg
6 december 2009
te_wik skrev:
Släng upp en hells angels eller nå annat mcklubbs dekaler på bakrutan ^^
Risken finns dock att det händer värre saker sen när HA får reda på de tongue

Mvh Tommy

Eller så ser ngt annat coolt gäng klistermärket och slår sönder bilen.

Plocka av allt krimskrams.
Skaffa garage.
Ställ den hos en polare som har plats.

Måste kännas jobbigt att inte kunna ställa bilen ute för att dom plockar lampor och vingar? O_O

214 Inlägg
6 december 2009
Den här sortens människor (sk socialklass 9) får syn på dina USA blinkers och vill ha dom så sliter dom till nått ger vika. Det är omöjligt att förhindra sånna här slödder från att klösa på din bil.
Det enda du egentligen kan göra är att skruva fast det så pass avancerat att när dom får loss det så går det sönder men ändå minimera skadorna på din bil och hoppas att dom inte går berserk på din bil för det...
Jag har själv varit med om diverse bilinbrott och det värsta är att dom förstör mer när dom är på väg in/plockar loss grejorna än det dom är ute efter.
Mitt råd:
Kläm på orginal blinkers och försök få bilen att se ointerssant ut tills du hittar garage eller bättre ställe att bo. Låt handsfacket vara öppet och ha inte cigaretter, mynt eller cd-skivor i bilen överhuvudtaget.
En baslåda syns inte men den hörs! Blev själv av med en baslåda för att min bil hördes väldigt bra.

1 486 Inlägg
6 december 2009
blixtn skrev:
Den här sortens människor (sk socialklass 9) får syn på dina USA blinkers och vill ha dom så sliter dom till nått ger vika. Det är omöjligt att förhindra sånna här slödder från att klösa på din bil.
Det enda du egentligen kan göra är att skruva fast det så pass avancerat att när dom får loss det så går det sönder men ändå minimera skadorna på din bil och hoppas att dom inte går berserk på din bil för det...
Jag har själv varit med om diverse bilinbrott och det värsta är att dom förstör mer när dom är på väg in/plockar loss grejorna än det dom är ute efter.
Mitt råd:
Kläm på orginal blinkers och försök få bilen att se ointerssant ut tills du hittar garage eller bättre ställe att bo. Låt handsfacket vara öppet och ha inte cigaretter, mynt eller cd-skivor i bilen överhuvudtaget.
En baslåda syns inte men den hörs! Blev själv av med en baslåda för att min bil hördes väldigt bra.

Det var därför jag blev av med min, tror jag hmm

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

DFFL
9 020 Inlägg
6 december 2009
blixtn skrev:
Den här sortens människor (sk socialklass 9) ...

Socialklass 3...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

214 Inlägg
6 december 2009
FireTraXX skrev:
blixtn skrev:
Den här sortens människor (sk socialklass 9) ...

Socialklass 3...

Nej, folk som inte kan ge fan i andras bilar är bra mycket lägre ner på skalan än 3!

Sök