Köpråd: Volvo S80 T6

Polluxe
7 september 2006 · 303 Inlägg

Blir mer och mer sugen på att skaffa en S80 T6 (99-01)  Så jag vill gärna veta Era erfarenheter/tycken om denna bil. Finns ju mkt gott från Atech och diverse företag för både utseende samt prestanda och att bilen ej är så vanlig att "ge sin egna prägel på" gör ju inte saken sämre smile

SÅ kort fråga, spec ni som äger, eller ni som provat en T6.. Vad tycker ni? Kvalité, prestanda osv.


Tack på förhand!

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
michael561 Rekondare
7 september 2006 · 289 Inlägg

Köp en genast! Nej,men ärligt talat...jag ägde en som jag sålde för någon vecka sedan(ägde den i 1 & 1/2 år...)

Så mycket utseende prylar finns väl inte men trimma går ju alltid smile Tycker vita positionsljus och allmän puts räcker bra...Tycker bilen var helt fantastisk dock väldigt dyr i drift,försäkringen på mig(19 år) låg på 2000/mån, hel såklart(ett het tips här är Volvia, sänkte min premie med 10.000/år)...men det visste du nog redan, så jag ska inte komma med sånt. Det kostar att ligga på top som en god vän sa wink
Servicarna var annars inte så farliga(dvs, ganska lika de andra S80 modellerna), betalde c:a 5000 för 6000 mila servicen hos en aukt. volvo återförsäljare

Kvalitén var väldigt bra, stolar och komfort är också underbara(skaffa en med den inbyggda telefonen bara,den är grymt bra...) och prestandan var underbar...dock inte så stark 0-100(...ähum...) men uppe i motorvägsfart kickar den iväg ordentligt. Det är så skönt att kunna bara dra ifrån något litet fån i en trimmad BMW 318 på motorvägen med något så intetsägande som en S80(Det är värt många kronor det) Dock så hade min bara gått 3000 mil när jag köpte den så det är klart att den var ju inte så välanvänd innan mig...mitt råd är alltså att kolla hälsan på bilen du kollar på noga(rasar det så blir det inte skojigt...)

Alltså:
+Allt utom ekonomin
-Inget utom ekonomin

Du kan ju alltid kolla på mina gamla fordon, där har jag lite bilder och så...är det något du undrar över mer så tveka inte,släng iväg en fråga bara!

Edit:Ojdå...Blev ett par ord här big_smile www.svxc.se är ett grymt bra forum på internet för de nyare volvo:sarna...finns mycket kunskap där wink

Senast redigerat av michael561 (7 september 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
Polluxe
8 september 2006 · 303 Inlägg

Perfekt!  Då fick man lite mer kött på benen. Kollade på några redigt snygga fälgar från Evolve så utseénde går absolut att förbättra.. big_smile  samt en framspoiler från SAM eller så moddar man en från S60.. bör ju inte vara fööör stor skillnad.


Ska kika lite mera på forumet dära... Tack än en gång! smile

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang