4669
Sök

Vad ska man ha för låda till en MDS Dynamic ds1214 12 X 14''??

86 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Tjenare!
Jag undrar vilken volym på lådan man ska ha jag vill ha ganska djup bas men ändå mellan och ljus eller vad man säger!
För nu har jag en Rockford fosgate p2 i en mds färdibyggd låda och den uppfyller inte mina behov det bara skakar sönder när den djupa kommer in och den ljusa hörs inte alls men mellan då jäklar!!

Också undrar jag vad jag ska driva denna med den är ju på 1000wrms och 2000w!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 december 2009
Bygg en riktig låda till RF basarna stället.. Dom basarna är det inget fel på i en rätt uträknad låda.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

86 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Tokken skrev:
Bygg en riktig låda till RF basarna stället.. Dom basarna är det inget fel på i en rätt uträknad låda.

Ja men den köpte jag begagnad och när man spelar för högt så låter det som om den tar emot någon stans

1 338 Inlägg
8 december 2009
Jag har sj 2st MDS DS1214 i en 118liter låda med dubbla 4tums portar spelar på duktigt och en bra smile

Om du vill spela högt och jaga db så ska man nog ha lite större låda,
Kika här Woodmans projektråd, tror dem säger hur stor låda dem har.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 71&p=8

Dem har lyckats pressa ur bla just MDS DS1214, 1St bas 150,6Db i en ej optimal låda. smile
Dock mkt kraftigt steg men visar vad basen klarar av med rätt förutsättningarna.
finns mer att hämta vid labbande av låda o sånt.

Även 150db + med andra billigare basar wink

sen tror jag nog att du kan få basen du har låta helt ok om du bygger en rätt låda till den.
fast om den låter illa när du trycker på den kanske det hänt nåt med den..

Mvh//
Senast redigerat av mYGeL (8 december 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

86 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
mYGeL skrev:
Jag har sj 2st MDS DS1214 i en 118liter låda med dubbla 4tums portar spelar på duktigt och en bra smile

Dem har lyckats pressa ur bla just MDS DS1214, 1St bas 150,6Db i en ej optimal låda. smile
Dock mkt kraftigt steg men visar vad basen klarar av med rätt förutsättningarna.

sen tror jag nog att du kan få basen du har låta helt ok om du bygger en rätt låda till den.

Mvh//

det låter inte dåligt när jag använder delnings filter men annars gör det det!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 december 2009
Rezet skrev:
mYGeL skrev:

Mvh//

Kör du fullregister på basen? Delningsfilter är att rekommendera.. helt klart.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
8 december 2009
Rezet skrev:
Tjenare!
Jag undrar vilken volym på lådan man ska ha jag vill ha ganska djup bas men ändå mellan och ljus eller vad man säger!
För nu har jag en Rockford fosgate p2 i en mds färdibyggd låda och den uppfyller inte mina behov det bara skakar sönder när den djupa kommer in och den ljusa hörs inte alls men mellan då jäklar!!

Hej.
2 förslag har jag till denna bas. Är du ute efter en ganska djup bas som spelar trevligt bör du bygga en låda på ca 90L. Men är du ute efter en mera rapp och kontrollerad bas men ändå med botten i så ska du sikta in dig på en 70L låda.
Avstämningen för att få den att spela så musikaliskt som möjlig så stämmer du av den lågt ca 40 Hz. Men det får ditt öra avgöra vad du tycker är trevligt.

Ett passande steg till basen skulle jag rekommendera T5 http://www.mds.se/sv/product/46/MDS-Torque--T5

Hoppas det här kan hjälpa dig på vägen.

//WooDMaN

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

86 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
WooDMaN skrev:
Rezet skrev:
Tjenare!

Hej.
2 förslag har jag till denna bas. Är du ute efter en ganska djup bas som spelar trevligt bör du bygga en låda på ca 90L. Men är du ute efter en mera rapp och kontrollerad bas men ändå med botten i så ska du sikta in dig på en 70L låda.
Avstämningen för att få den att spela så musikaliskt som möjlig så stämmer du av den lågt ca 40 Hz. Men det får ditt öra avgöra vad du tycker är trevligt.

Ett passande steg till basen skulle jag rekommendera T5 http://www.mds.se/sv/product/46/MDS-Torque--T5

Hoppas det här kan hjälpa dig på vägen.

//WooDMaN

Hejsan
Jo jag undrar om du tror att ssl monosteg på 5000w och 2500w rms i 1ohm klarar av den basen bra för jag kan köpa ett sånt demo ex för 1500 kr utav mds.se

1 162 Inlägg
8 december 2009
Jag har också 2st DS1214 basar och driver dem med 2st Audiodesign PMAX1000D Det fungerar rätt så bra men de vill gärna ha lite mer effekt.
Lådförslagen som WoodMan ger dig är väldigt bra. Kör själv på 75L och en 6"Aeroport per bas. Det dunkar på riktigt bra!

Angående SSL blocket så vet jag inte vad jag ska säga. Efter ett test av det steget så kom de fram till att MDS APH1DD var starkare och det var specat på 1250wrms i 1ohm.

Så jag rekommenderar att du köper ett T5 steg till din bas. Då får basen den effekt den vill ha för att prestera på topp! smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 december 2009
Rezet skrev:

Om du ska hålla på och spela fullregister med basen så spelar det ingen roll vad du kör med för nån, kommer inte bli bra. En bas är gjord för att spela just bas (upp till ca 70Hz), resten ska framsystemet ta hand om. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 338 Inlägg
8 december 2009
SSL Steget kommer det gå att spela med men T5 Funkar grymt bra tsm med basen.
1500 är ju iofs mer än halva priset på T5an. Kommer spela på hyffsat bra tror jag endå.
om man vill kan man ju satsa på ännu kraftigare steg och spela grymt högt med redan 1 bas smile

Mvh/

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök