2842
Sök

S40N Sportavgasystem

77 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Jag hade tänkt att köpa ett sportavgassystem till min s40N 2.4i. Jag är väldigt osäker på om det kommer ge något "sportigt" ljud till bilen? det är ju trots allt ingen turbo i den. Det jag har tittat på är ett ferrita 2 1/2" ifrån kat och bakåt(Se länk).

Kommer detta ge någon märkbar ökning ljudmässigt?

http://www.skruvat.se/Rostfritt-sportav … 13863.aspx
Senast redigerat av Tobias_M (8 december 2009)

77 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Ingen som vet? sad

4 005 Inlägg
8 december 2009
Det kommer låta riktigt nice. 2,5" och speciellt från feritta låter riktigt trevligt. Även på sugmotorer!

Du kan ju ta bort slutdämparen så får du ännu vassare ljud.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
8 december 2009
Du får ett sportigare ljud utan turbo också, men jag kan inte minnas att Ferrita ska låta speciellt mycket, farsan har haft det på ett par 9-5or, de låter väll lite mer och sportigare än original men inget som vänder nackar... Perfekt om du bara vill ha ett mysigt ljud och ändå vara diskret

JT med enkel dämpare är ett bättre val om du vill att det ska låta mer men dom håller å andra sidan inte lika länge.
Senast redigerat av TenZer (8 december 2009)

Rock'n Roll

230 Inlägg
8 december 2009
Feritta tycker jag personligen. Mullrar gött men inte för mycket!. Sen kan man självklart få ut mer av ljudet om man tar bort den sista ljuddämparen om man skulle vilja det smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2009
Ferrita låter nada om du frågar mig.
JT hörs ju lite men vet inte om dom har till S40N utan turbo men det är ju bara att kolla.
Polarn körde med Heicos system på sin gamla 2.4i och fan vad fint det lät.
Kostar lite mer men rekommenderas verkligen för ljudets skull.

Autotech

77 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Jo jag har kollat på Heico. Låter riktigt fint, men 12 000 för ett halvt avgasystem är inte så rimligt. JT säger ni. På deras sida ser jag inte att det finns till min bil. bara till T5 modellen.
Senast redigerat av Tobias_M (8 december 2009)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2009
Jo hade för mig att det var dyrt.
Tror inte det skiljer mycket på halvsatsen från en T5:a och 2.4i så det borde inte vara så mycket meck att får på ett sånt system från JT.

Autotech

77 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Okej. Men funkar det verkligen bra, de är ju ändå gjort för en turbo motor? Får höra med JT själva vad dem rekomenderar åt mig också.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2009
Funktionen efter katten är inte det viktiga här väl dvs om det är någon hästkraft hit eller dit, det viktiga var väl ljudet ?

Autotech

77 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Ja det är ljudet som är det viktiga här. hästkrafter hade jag inte räknat med att få fler. Bara det inte blir mindre wink

77 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Jag har hört med JT nu och det som passar min bil är ett som har två ljuddämpare. de va det som passade pga att jag har en sugmotor. Kommer det bli för klent ljud tror ni?

Sök