2534
Sök

Hur stänga bakbromsar med ventil?

16 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
#1
har nån nån ide om hur man sku kunna stänga av bakbromsarna på en busbil tillfålligt bara? med ventil eller liknande. bromsröret har ytterdiameter 3/16" = 4,76mm. har varit runt till massa vvs- och hydraulikfirmor, men dom har bara 1/4" å sen 4 å 6 mm kopplingar. byta till ett rör med passlig diameter eller kallöda? Några tips? nån som gjort samma sak?
Senast redigerat av Peabe (8 september 2006)

Bättre omkörd å bortkommen än omkommen å bortkörd

12 086 Inlägg
8 september 2006
#2
tänkt samma sak, att fräsa ur ett block som man sedan kan stänga tillkförseln går ju att ordna.. mina funderingar går i hur man ska få det tätt runt stoppskruven.

Alt om man har ett genomgående hål med en axeligensom som är hål i o så hål i blocket, som en vanlig vattenswith man har på vatten rör, fast med axel ist för kula.. lite svårt att tillverka kulvarianten.. o så oringar, de borde gå.

Troligen har du ju två bromssystem, lr hur man säger.. så bästa vore ju om man kopplar om rören så ett system går på bakhjulen och ett på fram istr för korsad som de är orginal.

Spåna vidare

362 Inlägg
8 september 2006
#3
Köp en linelock! typ 500:- å pissenkel installation...

12 086 Inlägg
8 september 2006
#4
Shorty666 skrev:
Köp en linelock! typ 500:- å pissenkel installation...

Vart?

Föresten, vad är de för arbetstryck i en bromsledning ungefär? i bar..

362 Inlägg
8 september 2006
#5
JapMax skrev:
Shorty666 skrev:
Köp en linelock! typ 500:- å pissenkel installation...

Vart?

Föresten, vad är de för arbetstryck i en bromsledning ungefär? i bar..

En kille i Malung som heter Jan brukar ha hemma...
073 9892387
Ring å hör, han brukar ta en femhundring för dom...

16 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
#6
JapMax skrev:
tänkt samma sak, att fräsa ur ett block som man sedan kan stänga tillkförseln går ju att ordna.. mina funderingar går i hur man ska få det tätt runt stoppskruven.

Alt om man har ett genomgående hål med en axeligensom som är hål i o så hål i blocket, som en vanlig vattenswith man har på vatten rör, fast med axel ist för kula.. lite svårt att tillverka kulvarianten.. o så oringar, de borde gå.

tänkte mera på en vanlig vvs ballofixventil för 45kr men fick reda på idag att dom bara tålde 20 bar i tryck, å de lär ju bli mera i de här fallet. men sen hade dom ju int rätt kopplingar heller så...

JapMax skrev:
Troligen har du ju två bromssystem, lr hur man säger.. så bästa vore ju om man kopplar om rören så ett system går på bakhjulen och ett på fram istr för korsad som de är orginal.

de e en mazda 929 från -76 så från huvudbromscylindern går det ett rör till vardera framhjul å ett gemensamt bak som grenar sig där bak. så de e ju bara å ta hål i golvet å sätta ventilen på väg bak nånstans, så man kommer åt den när man vill.

här har ni annars länk till mitt projekt: http://home.aland.net/fozda/
håller på å bygger just nu så de kommer uppdateringar vartefter.

Bättre omkörd å bortkommen än omkommen å bortkörd

12 086 Inlägg
8 september 2006
#7
Frän jävla bil=P..


Sök