10093
Sök

Vart sitter APC Boxen på min saab 9000

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Hej..

Vart sitter APC Boxen på min saab 9000CD 2.0Turbo årsmodell 1990?
Har letat vid "akvariet" men det är bara en Jetronic box där.

Tacksam för svar

Mvh / Tobbe

Mvh // glimmet

1 207 Inlägg
10 december 2009
Seriöst? 4st trådar på ett dygn där du frågar frågor om samma bil? Samla ihop alla dina frågor innan du startar en ny tråd och gör en endaste tråd om bilen ifråga.

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
maco skrev:
Seriöst? 4st trådar på ett dygn där du frågar frågor om samma bil? Samla ihop alla dina frågor innan du startar en ny tråd och gör en endaste tråd om bilen ifråga.

Har blivit en smula fel, ber om ursäkt för det.

Men du svarade inte på frågan!

Mvh // glimmet

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 december 2009
glimmet skrev:
maco skrev:

Har blivit en smula fel, ber om ursäkt för det.

Men du svarade inte på frågan!

Inte för att vara dryg men har du ens försökt att söka? för jag hittade en tråd (visserligen inte jättebra men ändå en tråd) i ämnet ganska fort vilken jag skickade i gb.

Kolla på STCS forum, där borde det finnas nått i vart fall
Senast redigerat av TenZer (10 december 2009)

Rock'n Roll

5 710 Inlägg
10 december 2009
Den sitter under förrarstolen.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
nej den sitter varken under förarstolen eller vid "akvariet"

Mvh // glimmet

1 497 Inlägg
10 december 2009
glimmet skrev:

Gjorde den på min.

1 019 Inlägg
10 december 2009
glimmet skrev:

Jo, den sitter under förarstolen. Men, du måste lossa klädseln och skruva bort en plåtbit för att se den. Kör fram stolen så långt det går och höj upp den. Lägg dig i baksätet och lossa de två plastskruvarna som håller klädseln. Lossa de två torxen under klädseln och ta bort den lilla plåtbiten så ser du boxen.

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Garfield skrev:
glimmet skrev:

Jo, den sitter under förarstolen. Men, du måste lossa klädseln och skruva bort en plåtbit för att se den. Kör fram stolen så långt det går och höj upp den. Lägg dig i baksätet och lossa de två plastskruvarna som håller klädseln. Lossa de två torxen under klädseln och ta bort den lilla plåtbiten så ser du boxen.

Vilken klädsel menar du? Den som är på golvet under förar stolen?`Alltså "mattan"  ?

Mvh // glimmet

3 295 Inlägg
10 december 2009
ja klädseln, antar att du ska skruva och löda om i boxen? har ett svagt minne om att boxen är en så kallad DI/APC box, alltså inte justerbart nånstans.. ett chip är ett måste.

1 019 Inlägg
10 december 2009
glimmet skrev:
Garfield skrev:
glimmet skrev:

Vilken klädsel menar du? Den som är på golvet under förar stolen?`Alltså "mattan"  ?

Ja precis, golvmattan. Som Slave_joe skriver så finns det inget att justera i boxen. Däremot kan du kolla vilken färg den har. Svart=standard, röd=Saabs trimbox.

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
jag har hittat apc boxen nu, och den är svart. men det står något på chippet på en tejpbit. saab 9000 t16 nånting HK och sedan ett datum. Hur kan jag ta reda på om den är chippad eller ej?
När jag ta bort en bit av tejpen så är det mitt i chippet ett litet runt hål med en liten igenomskilnig rund glas och så ser det ut som 2st silverbitar innaför glaset, skit svårt att förklara, kan det vara så att det sitter en trimchip endå i boxen?. kan tilllägga att det har varit en gammal polisbil också.

mvh
Senast redigerat av glimmet (10 december 2009)

Mvh // glimmet

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 december 2009
glimmet skrev:
jag har hittat apc boxen nu, och den är svart. men det står något på chippet på en tejpbit. saab 9000 t16 nånting HK och sedan ett datum. Hur kan jag ta reda på om den är chippad eller ej?
När jag ta bort en bit av tejpen så är det mitt i chippet ett litet runt hål med en liten igenomskilnig rund glas och så ser det ut som 2st silverbitar innaför glaset, skit svårt att förklara, kan det vara så att det sitter en trimchip endå i boxen?. kan tilllägga att det har varit en gammal polisbil också.

mvh

Mycket möjligt, ta kort och lägg upp bilden så kan någon kunnig bestämma om det är original eller ej

Rock'n Roll

1 019 Inlägg
10 december 2009
Om det sitter en tejpbit på chippet så kan du nog räkna med att den är chippad.

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Garfield skrev:
Om det sitter en tejpbit på chippet så kan du nog räkna med att den är chippad.

Ja det sitter en silvrig silvertejps bit på med en text skrivet med bläckpenna, Saab 9000 T16 och nånting och så HK efter och sen typ ett datum eller ett Nummer av nått slag!

Mvh // glimmet

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
+ att förra ägaren sa att den var chippad och det var en massa saker som var bytt på den, större luft mängdmätare, och en massa andra saker som var vassare i motorn!

Mvh // glimmet

5 710 Inlägg
11 december 2009
glimmet skrev:
+ att förra ägaren sa att den var chippad och det var en massa saker som var bytt på den, större luft mängdmätare, och en massa andra saker som var vassare i motorn!

Varför tvivlar du då?

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Sök