Jakten på den välsignade HC-halten

loop
10 december 2009 · 297 Inlägg

Minister skrev:

patrikke skrev:
Hur är det med temperaturgivaren?
Den kanske säger till databoxen att motorn är kall och boxen ger motorn lite mer soppa?

Jag tror att tempgivaren är okej, när motorn är kall ligger tomgången på runt 1500rpm och när den är varm hamnar tomgången på stadiga 900rpm.

I morgon ska jag förhoppningsvis testa HC-halten för sista gången innan jag besiktar bilen. Återkommer med resultat smile

Det kan även vara så att termostaten öppnar för tidigt så den inte blir tillräckligt varm.

islurren1
10 december 2009 ·

Håller med föregående! E85 ska användas i ungeför samma mängd som K-sprit!! Annars blir det motsatt effekt!!! Sen så kan du ju prova byta motorolja! De gjorde jag i min volvo som fick bilprovningens mätare att slå volter! KATTEN fick jag byta på gummans Audi för att få ner den på värdena så den gick igenom...

Germax
10 december 2009 · 12 086 Inlägg

Ta ur luftfiltret och häll i Redline ST-1, funkar kalas. Sänkte HC på min 323F -93 från 160 till 35 smile

Senast redigerat av JapMax (10 december 2009)

loop
10 december 2009 · 297 Inlägg

JapMax skrev:
Ta ur luftfiltret och häll i Redline ST-1, funkar kalas. Sänkte HC på min 323F -93 från 160 till 35 smile

Billigare med vatten
http://www.motorforum.nu/showthread.php?t=480

caromania Forummoderator
10 december 2009 · 9 296 Inlägg

Minister skrev:
AutoExperten rekommenderar dessa stift till den aktuella bilen och motorn, någon som vet vilken skillnaden är?
http://img32.imageshack.us/img32/57/tandstift.jpg

De undre har en skåra i elektroden, kallas V line. Ska ge bättre, jämnare gnista. Priset verkar konstigt, V-line brukar vara dyrare eller kommer jag ihåg fel? Kör på V-line. Alla andra siffror är lika så det är i övrigt precis samma stift.

Frågan är vad som händer om du skruvar i BKR5E-11 istället? Ett varmare stift håller sämre men bränner bättre på låga varv. Om det funkar så byter du tillbaka efter besiktningen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Pan
10 december 2009 ·

islurren1 skrev:
Håller med föregående! E85 ska användas i ungeför samma mängd som K-sprit!! Annars blir det motsatt effekt!!! Sen så kan du ju prova byta motorolja! De gjorde jag i min volvo som fick bilprovningens mätare att slå volter! KATTEN fick jag byta på gummans Audi för att få ner den på värdena så den gick igenom...

åfan smile Får väl labba lite tongue

M103
11 december 2009 · 1 570 Inlägg

Se till att bilen är ordentligt varmkörd när du kommer fram till besiktningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang