6921
Sök

Bilinbrott Staffanstorp 13/12 -09

tratt
353 Inlägg
13 december 2009
Trådstartare
Hejsan!

Natten till söndagen så fick min kompis bil ett otrevligt besök, en inslagen framruta som resulterade i att ett slutsteg, MDS, och en högtalare, 6x9 MDS, även hans jacka, pengar och skolväska blev stulna. Inbrottet skedde i en grå Golf mk2. Tydligen fick de bara en högtalare med sig, så för att jävlas förstörde dem den andra.

Då han bor nära en Statoilmack som är öppet 24/7 så tänkte jag att någon kanske sett några filurer springa där. Inbrottet skedde mellan 02.30 - 05.00. Han kom hem 02.30 och bilen var orörd, han syster som skulle upp och jobba kl 05.00 upptäckte inbrottet.

Det som förbluffar mig är:
Då han bor i ett "fint" område, så ska man inte bli förvånad då att det lätt dras dit tjuvar. Dock så är det en gammal Golf 2:a han äger. Precis brevid hans bil står han föräldrars S60 och deras Renault Megane cab. Då även hans rutor är tonade där bak och det var frost på dem, känns detta som tjuvarna visste att det fanns ljud i bilen som de ville åt. Jag sa direkt, du har inte kört någon på sistone du inte känner? Tydligen hade han inte de. Inte för detta hjälper något att få fatt på honom, ville bara dela med mig av historien.

Så om ni har några tips osv skriv mer än gärna smile

Mvh Andy

Sök