6147
Sök

Frågor om megapixel på en videokamera

1 112 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Funderar lite på att köpa en videokamera och har läst mig till att kamera i sig filmar med bra kvalitet för hobbyfilmaren! men det jag undrar! den kan fota med 1 megapixel när det gäller stillbilder! är det lagom om man tänker sig att jag inte är sugen på att köpa en vanlig kamera. skulle vilja ha en video kamera som även fotar såpass fina stillbilder så man kan vara nöjd efter att fotat på morfars kalas å kanske julafton!
har kollat på JVC GZ-MG465 inne på netonet. å den verkar helt ok i mina ögon men undrar om någon annan kan göra ett utlåtande
vill veta om den är ett bra val eller om det finns andra tips på bra film Fotokamera kombinationer under 4000
vill ju helst ha en bra hybrid.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
14 december 2009
Nja. Hybrider är aldrig lika bra som "riktiga" kameror vs videokameror.

Jag skulle hellre köpa en videokamera och sedan en billig kamera vid sidan av. För även om du går och köper en riktigt billig kompaktkamera vid sidan av så kommer den att ta bättre bilder än om du "fotar" med videokameran... garanterat.

1 112 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Nja. Hybrider är aldrig lika bra som "riktiga" kameror vs videokameror.

Jag skulle hellre köpa en videokamera och sedan en billig kamera vid sidan av. För även om du går och köper en riktigt billig kompaktkamera vid sidan av så kommer den att ta bättre bilder än om du "fotar" med videokameran... garanterat.

men kollade du på den jvc:n jag krev? den verkar ju mycket intressant för den ser ut och ha mycket bra prestanda vad jag kan se, syftar på dess filmegenskaper och bortser från still bild. eller har du något bra tips på kamera i den prisklassen! 4000 kr eller lite neråt
Senast redigerat av Widowmaker (14 december 2009)

8 921 Inlägg
14 december 2009
Panasonic har riktigt bra "hybrider" för under 4" som tar kanonbilder och filmar i HD
Senast redigerat av Hamilton (14 december 2009)

Fotograf på Tierp iDag

1 112 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Panasonic har riktigt bra "hybrider" för under 4" som tar kanonbilder och filmar i HD

vart hittar jag dem! finns det på net on net eller liknande! skulle vilja hinna beställa en innan jul så den hinner hem innan!
du får jättegärna ge mig en länk!

vore grymt uppskattat!
Senast redigerat av Widowmaker (14 december 2009)

8 921 Inlägg
14 december 2009
Hittade en på just Net on Net. Blir riktigt bra filmer och bilder med den Kameran (Har en själv)
Panasonic DMC-TZ7 Black

http://www.netonnet.se/art/foto/kompakt … oom-10-15x
Senast redigerat av Hamilton (14 december 2009)

Fotograf på Tierp iDag

1 112 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
nu hittade jag en hybrid som hade riktigt bra fotoegenskaper! det blev en http://www.netonnet.se/art/foto/videoka … 05,4566%29

Sök