Hjälp med basar, ont om utrymme!

Metaljimmy
10 september 2006 · 30 Inlägg

Hallå! Någon som vet vart man kan få tag i små baslådor, som får plats på hatthyllan i bilen? Jag har en Mercedes 200E 92, det sägs att ljudet inte blir bra om man har en låda i skuffen eftersom att tanken sitter bakom baksätet, men jag vet inte. Eller har ni nå tips om hur jag kan göra för att få ljudet att låta bra med en basreflex låda? Utan att behöva såga nå i hatthyllan?


Tack på förhand // Jimmy

hedley Saaboholic
10 september 2006 · 3 129 Inlägg

Metaljimmy skrev:
Hallå! Någon som vet vart man kan få tag i små baslådor, som får plats på hatthyllan i bilen? Jag har en Mercedes 200E 92, det sägs att ljudet inte blir bra om man har en låda i skuffen eftersom att tanken sitter bakom baksätet, men jag vet inte. Eller har ni nå tips om hur jag kan göra för att få ljudet att låta bra med en basreflex låda? Utan att behöva såga nå i hatthyllan?


Tack på förhand // Jimmy

Finns ju lådor byggda för 6x9or..köpa sådana och sätt fast i hatthyllan..då kan du bara lägga de där utan att behöva såga åså..finns b.la hos mds..(små lådor eftersom du har begränsat utrymme).

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Metaljimmy
10 september 2006 · 30 Inlägg

Hittar inte på dem på MDS? Under vilken kategori?

Jonve Livsnjutare
10 september 2006 · 342 Inlägg
Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
PooH
10 september 2006 · 15 Inlägg

Jag och en polare byggde i hans mb 230, med tanken bakom bakom sätet. med en bandpasslåda för dubbla 12" blev det ett litet hål i hatthyllan typ 12 cm i diameter under locket i mitten men det blev bra tryck i den ... vilket ja är lite skeptisk till med 6*9 or. men det är ju bara at testa .

MVH PooH

Drönirettab
10 september 2006 · 21 761 Inlägg

Bandpasslåda brukar vara det enda alternativet på sedanbilar med tanken bakom baksätet.

Phaetoon
10 september 2006 · 8 156 Inlägg

Tänk bara på att elementen (6x9:orna) och lådorna måste vara anpassade till varandra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang