4950
Sök

Någon som har ngn anning hur finanskrisen ser ut? Är vi i mitten eller vart!?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Någon som vet hur allt med finanskrisen ser ut egentligen? =P Jag sluta bry mig när jag blev uppsagd 08. Läste innan, att det börjar närma sig slutet? Stämmer detta?
Typ att bankerna börjar få reda på sina ekonomier, jobben börjar komma in mer å mer.

För sitter och funderar på att börja jobba till de jag utbilda mig till, men jobben börjar komma i feb/mars igen.N

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

498 Inlägg
15 december 2009
Anser mig vara till viss del insatt iaf, läser en hel del och jobbar inom industrin.

Finanskrisen(oroligheterna på finansmarknaden) i sig var bara en väldigt kort period som är över för länge sedan, dock lever vi idag i efterdyningarna av den.
Finanskrisen blev en expresshiss nedåt i konjunkturen som snabbt skickade oss från högkonjunktur till lågkonjunktur.
Som jag fattat det är det värsta över och läget är relativt stabilt idag dock på en låg nivå.
Jag tror att vi kommer att få se en långsam och försiktig återhämtning i ett par år framöver.

Arbetsmarknaden i stort är det sista som påverkas och där kommer inte vändningen för ens 2011 av vad man kan läsa.
Men jobbar du inom ett konjunkturkänsligt område så är det nu snart dax för nyanställningar kan man ju hoppas/tro.

HEAVY METAL
765 Inlägg
15 december 2009
jag jobbar inom bygg- monterar undertak och vi har haft kraftiga svängningar under 2009... sommarn va hektisk men ko lugnt just nu.. så jag vet inte riktigt.. tror att efter 2010 kommer nog mycket att rulla på igen men jag tror 2010 blir ett segt år....angående jobb delen så släpar nog den efter bra länge tror jag.. men när det vänder så tror jag det kommer en jobb bomm!! MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Aa för tillfället jobbar man som vikare på natten, men är lärlingen egentlige inom måleribranschen å känner lite efter suget där. Men är inte kul att komma dit å bli uppsagd inom snartid igen.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

4 554 Inlägg
15 december 2009
va ja hört från mina grossister så ökar försäljningen vilket borde betyda att folk köper tjänster och då behövs jobb och folk tjänar pengar igen de går nog trögt men rot avdraget har gjort susen. våran firma har fördubblat omsättningen jämfört med förra året samma månad

Ointresserad.
936 Inlägg
15 december 2009
loudness skrev:
va ja hört från mina grossister så ökar försäljningen vilket borde betyda att folk köper tjänster och då behövs jobb och folk tjänar pengar igen de går nog trögt men rot avdraget har gjort susen. våran firma har fördubblat omsättningen jämfört med förra året samma månad

Ett ljus vid slutet med andra ord. Sånt är skönt o höra!

Teabag appreciation club.

OEM <3
6 957 Inlägg
16 december 2009
Säljarna på vårat jobb ser en ökning på 15-20% av försäljning av takpannor till kommande år..och vi kämpar tappert just nu med att hinna med så jo lite bra ser de ut om man jämför med för exakt ett år sen.

Tillägg att 2009 tydligen varit ett nytt rekordår för oss..

Tror även folk i vårt land blev uppskrämda av våra medier och sen insett att ja, det är ju inte så farligt ändå..även om denna krisen är djup och jag tkr jävligt synd om er som gått arbetslösa i snart 1 år eller mer hmm
Senast redigerat av Bjork (16 december 2009)

OEM <3

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
16 december 2009
I år blir rekordår i företagets 15åriga historia! smile Rätt ok när det är finanskris va?
Ökad omsättning med ca 30% jämfört med -08 och helt ok vinst verkar det med bli!! Vi har även anställt en ny och inte sparkat någon. Med rätt inställning så är krisen över!

/Mattias

Sök