11045
Sök

behöver lite hjälp

2 Inlägg
10 september 2006
Trådstartare
vad behöver man för steg om man ska koppla in basar som är egentligen gjorde för musikanter såna dära som dom har när dom spelar och sjunger har 2 st 15 basar och inte en annaing hur jag ska byta uttag så de kan kopplas te vanligt bil steg ? eller måste jag ha en förstärkare som musikerna har eller hur feen ska jag göra ? nån som vet nått snälla hjälp smile

21 761 Inlägg
10 september 2006
Antingen sätter du fast en likadan kontakt på högtalarkablarna som passar till uttaget på lådan eller så byter du ut lådans uttag till ett som passar till högtalarkablarna.

Du kan använda ett vanligt bilslutsteg men antagligen kommer impedansen på lådan att bli 4 Ohm om du parallellkopplar basarna så att steget ger kommer inte att ge ut så hög effekt, men dessa basar brukar ha ganska hög känslighet så det gör nog inte så mycket.

Men är du säker på att den baslådan kommer att låta bra i din bil?

2 Inlägg
10 september 2006
Trådstartare
oki, så dom är mkt känsliga för farthinder eller kyla ? så rekomenderar du att slänga in de i en bil ? jo de var planerat att dom ska sitta i en bil .. inte en anning hur dom kommer låta i i min bil ! men 2 st 15 tumare måste ju dunka ganska bra ändå? så vad rekomenderar du för steg då? hur många watt ?

10 287 Inlägg
11 september 2006
Skriv tydliga beskrivande rubriker.
Se: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Tråd låst.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök